Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Karşılaştırılması
Özet
Bu araştırmada; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2012- 2013 öğretim yılı güz döneminde İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakülteleri son sınıflarında öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dalından seçilen toplam 167 öğrenciden oluşmuştur. Veriler, Karaman ve Karataş (2008) tarafından geliştirilen “Medya Okuryazarlı Düey Belirleme Öçğ” ile toplanmışı. Öçk 17 madden oluşaktadı. Öçğn Cronbachalpha değri ise, .084 olarak bulunmuştur. Verilerin çöülenmesi sonucunda, Bilgisayar ve Öğetim Teknolojileri ve Okul Öncesi Anabilim dallarıda öğenim göen öğencilerin medya okuryazarlı düeylerinde öğencilerin öğenim gördükleri bölüm değşenlerinin BÖE öğencileri lehine etkili olduğ belirlenmişir. Ayrıa, öğrencilerin medya okuryazarlığıpuanlarıda öğencilerin TV izleme sılığıı da etkili olduğ sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/143166http://www.ejovoc.org/makaleler/may_2013/pdf/17.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]