• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analyzing the student relationship styles of the primary school teachers with high burnout level

Tarih
2008
Yazar
Canpolat, Secil
Karakelle, Sema
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
In this study, student relationship styles of the primary school teachers ' with high levels of burn out and their styles of student relationship are investigated. 100 teachers are chosen randomly from the primary school teachers in Antalya. 25 out of 100 teachers are found to be experiencing high levels of burnout. Maslach Burnout Inventory is used for determining the burnout levels of the teachers. In order to describe their approaches to the student relationship, the teachers are interviewed. It is found out that the teachers cannot build positive relations with their students, they use grades to handle negative student behaviours, they usually prefer reprimands when faced with misbehaviours, in complex cases they prefer to hand over the responsibility to the school administration and they prefer to explain the negative student behaviours in terms of causes external to themselves such aslike bad rearing environments and developmental characteristics of the students. It can be assumed that the teachers with high burnout levels generally have difficulties in producing more than one solution tofor problems, feel themselves inadequate for controlling their proffessional lives and are tired of continuing their professiondisgusted.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/106879
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV