• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Qualitative Analysis of School Concept on Primary School Students

Tarih
2012
Yazar
Yildiz, S. Armagan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Child drawing, known as language of thinking, is as an effective tool of expression as written language. The use of paper, composition, and colors are meaningful for professionals. In this research, intended to determine the primary school students' perception of the school and schemas with their drawings of school. Case study which is one of the qualitative research methods is used in the research. Within the framework of this aim, 5 girls and 5 boys, totally 10 participants, whose ages change between 6 and 12, have taken part in the study. As data collection techniques, drawing a picture, observation, and interview methods have been used. The data gathered are analyzed through content analysis. According the results of the research, participants perceive the school as a formal structure. As a concept, school is drawn with its rules and physical qualities. Personal differences between participants are reflected in terms of the composition and colors of the drawings.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/94410
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV