Mimari Tasarrm Stüdyosunda Deneyim: Özneden Nesneye Iz
Özet
Mimar olma sürecinin temellerinin atıldığı ilk yıl mimari tasanm stüdyoları, mimarhk eğitiminin en
önemli parçasıdır. Mimarlık eğitimi önçesi farklı yön ve kalitelerde eğitim almış, farkh toplumsal altyapılardan
gelen ve henüz mimari görüşleri de oluşmamış bireylerin bir aradahğı tasanm stiidyolarının zenginliğini ve aynl
zamaıda zorluğunu ortaya koyar. Diğer taraftan iletişim ve etkileşimin en yoğun yaşandığı stiidyo ortamları
günümüzün mimarlık eğitimi sorgulamaları içinde kuşkusuz odak noktasıdır. Bunun paralelinde mimari tasanm
stiidyo ortamının kendi iç dinamikleri ve devingenliği sürekli 'yeni' yi aramayı ve sorgulamayı gerekli
kılmaktadır. Bu çok bileşenli yapı içinde yeniyi üretilebilir kılmak ve yeni durumlara uygulayabilir hale getirmek
stüdyo ortamlannın yapılandırılmasında önemli bir etken olmaktadır. Bu dinamik ortam içinde Trakya
Üniversitesi Mimarlık Bölümünde öğı,encinin algı düzeyinin arttırrlması, akıl-göz-eli birlikte çalıştırabilmesi,
soyut kavramdan somuta geçebilmesi ve görsel ifadeyi kurabilme yetisinin kazandınlması için her yıl yenilenen
ve geliştirilen temalar kurgulanmaktadır. Bu bildiride 20l0-20l| öğretim yılı giz yanylı mimari projeye giriş
stiidyosunda gerçekleştirilen deneyim paylaşılmaktadır.
Koleksiyonlar
- Bildiri [64839]