• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-Advisory Based Analysis of Student Expressions throughout the University Courses’ Registration Period on Digital Media

Tarih
2016
Yazar
GÜROL, Aysun
KAYSİ, Feyzi
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Üniversitelerin niteliğini belirleyen önemli bir etken de, hali hazırda üniversitede öğrenim gören öğrencilerdir. Özellikle dönem başındaki ders kayıtlarında öğrencilerin yaşadıkları memnuniyet veya sorunlar bazen kendileri açısından büyük önem arz etmektedir. Önceleri öğrencilerin üniversite kampüslerine gelerek sorunlarını çözmeye çalıştıkları yöntemler yerine internet tabanlı çözümler sunmaya başlamışlardır. Ders kayıtları sürecinde danışman ve öğrencilerin otomasyon sisteminde 24 saat yazışabildikleri ortamlara ek olarak, danışmanlara e-posta ve sosyal medya hesapları üzerinden de erişim sağlanabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin danışmanlarıyla yaptıkları ve ders kayıt sürecinde belirttikleri görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada durum çalışması deseni kullanılmış ve amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örneklem ile veriler toplanmıştır. Çalışmadaki veriler, öğrenciler ve danışmanları arasındaki ders otomasyon yazılımı, e-posta, Whatsapp, Facebook ve program internet sayfasındaki yazışmalar toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile iki araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Veriler ayrıca MAXQDA 11 yazılımı ile de analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular katılımcı teyidi için 15 katılımcıya e-posta üzerinden gönderilmiştir. Çalışma sürecinde elde edilen temalar “Seçmeli ve Açılmayan Dersler, Hatalı-Eksik Ders Seçimi, Dersler, Harçlar ve AGNO” şeklindedir. Elde edilen bazı sonuçlar yazılan mesajların herkes tarafından görüldüğü ortamlarda daha az sayıda mesajın olduğu ve yazılan mesajların sadece danışman ve yazan kişi arasında olduğu ortamlarda çok sayıda benzer veya aynı sorunun belirtildiği şeklindedir. Bununla birlikte daha önce nasıl yapılması gerektiği hakkında geniş bilgilendirmelerin olduğu konularda, az sayıda da olsa bazı öğrencilerin benzer durumlardan şikâyet ettikleri belirlenmiştir. Bu nedenle bu öğrencilerin, paylaşılan durumları okumadığı sonucu elde edilmiştir. Bu tür teknoloji tabanlı görüşmelerde kilit rol danışman hocaların ifade, tutum ve davranışlarıdır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/84376
http://www.iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/29624/30417
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV