YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İLETİŞİMSEL ORTAM VE ARAÇLARIN DİL EDİNİMİNE KATKISI
Özet
Yabanci dil öğretiminde en önemli unsurlardan biri öğrencilerle öğretmen arasında kurulacak iletişimsel bir eğitim ortamının oluşmasıdır. Son yılların yoğun ilgi gören yeni öğretim akımlarından olan “mobil aygıtlarların kullanımı”, eğitimcileri bu iletişimsel hedefe daha da yakınlaştırmaktadır. Özellikle internet ortamında blogların bir sınıf aktivitesi olarak yer alması, öğrencinin öğrenim sürecinde aktif bir katılımcıya dönüşmesini sağlar. Öğrenilenler ise pekişme ve güdülenme yoluyla kalıcı bir bilgiye dönüşür. Yabancı dil öğretirken şarkıların kullanımı da Chomsky ve Krashen gibi alanın önemli kuramcılarının savunduğu dil edinim sürecini başlatan diğer bir faydalı iletişimsel öğrenim aracıdır. Horacio’nun docere/delectare (öğretmek/keyif almak) sözleriyle yüzyıllar önce ifade ettiği bu iki unsuru öğretmenler her zaman göz önünde bulundurmalıdır. Bu unsurlar bir arada bulunduğunda yabancı dil öğrenimin kalıcılık kazandığı gözlemlenir. Çalışmamızda sözü edilen iletişimsel dil öğretim araçları bilişsel ve kuramsal yönleriyle irdelenmektedir. Ayrıca yeni internet neslini güdüleyen bu araçlardan nasıl faydalanılabileceği de çalışmanın bir diğer inceleme odağı olacaktır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/80486http://kayit.asoscongress.com/sobiadfiles/asos_sempozyum_ozet_kitapcigi_2017.pdf
Koleksiyonlar
- Bildiri [64839]