Show simple item record

dc.contributor.authorEMİR, SERAP
dc.date.accessioned2021-03-03T20:25:19Z
dc.date.available2021-03-03T20:25:19Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationEMİR S., "Visual Material Effect on Academic Achievement, Creative Thinking and Attitude towards Course", International Online Journal of Educational Sciences, cilt.5, sa.2, ss.474-488, 2013
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_59c97e2b-d83c-4a5d-af60-6f4ddb35a92f
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/63158
dc.identifier.urihttp://www.iojes.net//userfiles/Article/IOJES_1087.pdf
dc.description.abstractAraştırma, Sosyal Bilgiler dersinin öğretiminde görsel materyallerin kullanımının, öğrenci başarısına, öğrencilerin yaratıcı düşünme düzeylerine ve derse karşı tutumlarına etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmıştır. Araştırma, Bolu il merkezinde bulunan Koç İlköğretim Okuluna devam eden 6. sınıf öğrencilerinden 38 (n=18 deney, n=20 kontrol) öğrenci üzerinde ve Sosyal Bilgiler dersi “Coğrafya ve Dünyamız” ünitesinde yürütülmüştür. Araştırmada akademik başarıyı belirlemek için çoktan seçmeli testten, yaratıcı düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla Torrance Yaratıcı Düşünme Testinden ve öğrencilerin derse karşı tutumlarını ortaya koymak için hazırlanmış olan tutum ölçeğinden elde edilen veriler analizde kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma ve “Mann-Whitney U “analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre uygulanan deneysel işlem sonucunda öğrencilerin erişi ortalamalarında, derse karşı tutumlarında ve yaratıcı düşünme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler:Görsel materyaller akademik başarı, yaratıcı düşünme, tutum
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleVisual Material Effect on Academic Achievement, Creative Thinking and Attitude towards Course
dc.typeMakale
dc.relation.journalInternational Online Journal of Educational Sciences
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Özel Eğitim
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage474
dc.identifier.endpage488
dc.contributor.firstauthorID338248


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record