Show simple item record

dc.contributor.authorCinan, Sevtap
dc.contributor.authorLEANA-TAŞCILAR, MARİLENA ZİNOVİA
dc.date.accessioned2021-03-03T20:05:39Z
dc.date.available2021-03-03T20:05:39Z
dc.identifier.citationLEANA-TAŞCILAR M. Z. , Cinan S., "Üstün ve Normal Çocuklarda Yöetici İşlevler:Londra Kulesi Testi", Psikoloji Çalışmaları Dergisi, cilt.14, ss.15-35, 2012
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_580ebbbd-0664-4401-a4f3-50c32e02fe80
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/62054
dc.description.abstractMevcut çalışmada üstün-zekâlı öğrenciler,üstünlerle birlikte farklılaştırılmış bireğitim programına devam eden normalzekâlıöğrenciler ve normal bir eğitimprogramında okuyan normal-zekâlı öğrencilerdenoluşan üç grup planlama becerileribakımından, Londra Kulesi TestiDX (LKTDX)çoçuk sürümü kullanılarak, karşılaştırılmıştır.Araştırmada üstünlerin, kendileriylebirlikte farklılaştırılmış bir eğitim görennormal-zekâlı öğrencilerden daha iyi önplanlamayaparak problemleri daha hızlıçözebildikleri ve normal bir eğitim alannormal-zekâlı öğrencilerden de daha iyiön-planlama yaparak problemleri daha azhamle ile daha doğru ve hızlı çözebildikleriyönünde bulgular elde edilmiştir. Bu sonuçyönetsel işlevlerden planlama becerisininzekânın bir göstergesi olabileceği yönündekigörüşü destekler niteliktedir.Anahtar Kelimeler: Üstün Zekâlı Çocuklar,Zekâ, Yönetsel Fonksiyonlar, PlanlamaBecerisi, Londra Kulesi Testi
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectTemel Bilimler (SCI)
dc.subjectPsikoloji
dc.titleÜstün ve Normal Çocuklarda Yöetici İşlevler:Londra Kulesi Testi
dc.typeMakale
dc.relation.journalPsikoloji Çalışmaları Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume14
dc.identifier.startpage15
dc.identifier.endpage35
dc.contributor.firstauthorID661860


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record