Beş Altı Yaşında Çocuğu Olan Babaların, Babalık Rolünü Algılamaları İle Aile Katılım Çalışmalarını Gerçekleştirmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırma, 2010-2011 yılında Ankara İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne
bağlı resmi bağımsız anaokullarına giden 5-6 yaş grubu çocukların babalarının,
babalık rolünü algılayışlarını, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile
katılım çalışmalarına katılım durumlarını ve babalık rolünü algılamaları ile aile
katılım çalışmaları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlayan betimsel bir
çalışmadır. Araştırmanın örneklemini; araştırma evrenini oluşturan okullarda
bulunan 7807 çocuğun babalarından seçilen 650 baba oluşturmaktadır. Bu
araştırmada, ?=0,01 düzeyi seçilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları
olarak “Kişisel bilgi formu”, Babalık Rolü Algı Ölçeği ve Aile Katılım Ölçeği
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda: Çocuğun cinsiyetinin, babalık rolünü ve
aile katılımını etkilemediği bulunmuştur. İlk çocuğu olan babaların, babalık
rolü algısı ve ev temelli katılım düzeyi yüksek bulunmuştur. Tek çocuklu
babaların, iki ve daha fazla çocuklu babalardan, babalık rolü algısı ve ev temelli
katılım düzeyi yüksek bulunmuştur. Babaların yaşı yükseldikçe aile katılım
düzeyleri de yükselmektedir. Babanın öğrenim düzeyi ve ekonomik düzeyi
yükseldikçe babalık rolü algısı ve aile katılım çalışmalarına katılımları
artmaktadır. İlk baba olma yaşı yükseldikçe, Aile katılım düzeyleri de
yükselmektedir. Babalık rolü algısı yüksek olan babaların, aile katılım
çalışmalarına katılımları da yüksek olmaktadır.
Collections
- Makale [92796]