LEARNING AND TEACHING LANGUAGES ONLINE: A CONSTRUCTIVIST APPROACH
Özet
Özet: Teknolojideki son gelişmeler, yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde öncelikle yeni yaklaşımları ve sonrasında da yeni yöntemleri gerekli kılmaktadır. Internet ve sanal öğrenme ortamları, öğretmenler, eğitim tasarımcıları ve öğrenciler için yabancı dil öğrenme ve öğretme seçeneklerini çeşitlendirip genişleterek fırsatları değiştirmektedir. Sınıf ve ders kitapları gibi eğitim araçlarından farklı araç ve uygulamalar kullanmak, eğitimin, yöntemlerin, uygulamaların, öğretmenin görevlerinin, etkileşim şekillerinin ve eğitim ortamının kendisinin sorgulanmasını
gerektirmektedir. Eğitim araç gereçlerinin uygulanması için seçilen çokluklu kanallarını öğretmen ve öğrenci arasındaki tek yönlü iletişimin de gözden geçirilmesini gerektirir. Bu sorgulamalara bir karşılık, öğrenme ve bilgi, çoklu görüşler, öğrenme şartları ve öğrenme ortamlarının karmaşıklığı ile ilgili ilkeleri ile oluşturmacı yaklaşım tarafından gelmektedir. Oluşturmacı yaklaşım ayrıca dil öğretiminde çeşitli araçların kullanımını özendirerek
öğrenenlerin dil ve iletişim becerilerini desteklemesinde, özerkliğini beslenmesinde, öğrenenlerin toplumsal ve etkileşimsel becerilerine katkıda bulunarak onların daha özgüvenli, proaktif ve sorumluluk sahibi bireyler olmasında da ümit vericidir.
Koleksiyonlar
- Makale [92796]