• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Web Sitelerindeki Kullanıcı Yorumlarının Duygu Analizi ile İncelenmesi: Booking.com Üzerine Bir Örnek

Author
Samioğlu, Merve
Metadata
Show full item record
Abstract
Giriş: Sosyal bilimlerdeki olgular çoğunlukla gizil değişkenler aracılığıyla ölçüldüklerinden, bu olguların ölçülmesindeki sorunların varlığı kabul edilen bir gerçektir. Bu sorunlardan biri de, katılımcıların yargılarına güvenmenin zorluğudur. Yapılan birçok deneyde, insanların o an bir araştırmanın içinde olduklarını bilmelerinin bile, yanıtlarında bazı sapmalar yarattığı gözlemlenmiştir. Dolayısıyla bir araştırma yapılırken, katılımcıların yanıtlarının gerçekten o olguya ilişkin yargılarını mı, yoksa “kendilerinden beklenen”i mi ifade ettiğinden her zaman emin olunamaz.Amaç: İnsanların bir ürünü kullandıktan sonra bu kullanıma ilişkin çevrimiçi platformlarda yazdıkları yorumlar, makine öğrenmenin kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, araştırmacılar tarafından örneklem sayısı büyük, maliyeti düşük ve yargılarına daha güvenilir veri kaynakları olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada da bir oteli ziyaret eden müşterilerin yazdıkları kullanıcı yorumları incelenerek, aldıkları hizmetten duydukları memnuniyetin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Duygu analizi sosyal medyanın ve içerik üretiminin de yaygınlaşmasıyla, son 10 yılda kullanımı artan bir analiz aracı olmuştur. Bu çalışmada da duygu analizinde daha keskin sonuçlar veren Naif Bayesçi Yöntem kullanılmıştır. Bu bağlamda Booking.com sitesi üzerinden, Barcelona şehrindeki bir otelin bazı kullanıcı yorumları incelenmiştir.Bulgular: İncelenen yorumlar “olumlu” ve “olumsuz” olarak iki şekilde sınıflandırılmış, duygu analizi yönteminin bu yorumların sınıflandırılmasını yüksek oranda doğru tahmin ettiği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler— Duygu Analizi, Naif Bayesçi Yöntem, Makine Öğrenme, Büyük Veri, Booking.com
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/2914
Collections
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV