• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İnstagram Fenomenlerinin Paylaşımlarındaki Ürün ve Markalara Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi

Yazar
Kılvan, Pelin
Nasır, Süphan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Giriş: İnstagram günümüzde popülerliğini oldukça artırmış, görsel içeriklerin yoğun olduğu ve çok sayıda kullanıcının yer aldığı bir sosyal medya mecrasıdır. Bu mecrada ünlü olan kişilerin, diğer bir ifade ile fenomenlerin tüketicileri etkiledikleri algısı mevcuttur. Bu nedenle işletmeler İnstagramfenomenlerinin takipçilerini etkileme yeteneğinden faydalanarak ürün ve markalarını çok sayıda tüketiciye ulaştırmak istemektedirler.Amaç: Araştırmanın amacı, tüketicilerin İnstagram fenomenlerine ilişkin tutumlarını ortaya çıkarmaktır.Yöntem: Araştırmada tesadüfi örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler online anket üzerinden elde edilmiştir. Ankete 18-24 yaş aralığında 650 kişi katılmış olup bunlardan İnstagram kullanmayan 23 kişinin cevapları analize dahil edilmemiştir. Dolaysıyla 627 anket analize tabi tutulmuştur. Veri analizi SPSS 21.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Yapılan analizler sonucu anket ifadelerinden bazıları çıkarılmıştır. Daha sonra verilere faktör analizi uygulanmıştır. Son olarak kümeleme analizi yapılmıştır.Bulgular: Çalışmanın bulgularına göre İnstagram fenomenlerinin ürün ve marka hakkındaki paylaşımlarına karşı tüketici tutumları olumlu değildir. Kümeleme analizi sonucunda 3 küme oluşmuştur. Bu kümelerin özellikleri belirlenerek, pazarlama yöneticilerine ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/2912
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV