• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“Doğal Sese Ulaşabilmek; Linklater Metodunun Eğitim Perspektifinden Analizi”

Date
2015
Author
Yılmaz Davutoğlu, Aslı
Metadata
Show full item record
Abstract
ÖZET 20.yüzyılda "doğal ses" ve "sesin yeniden keşfi" kavramlarından hareket eden ses eğitimlerinin en yaygın kullanılanlarından biri Linklater Metodu'dur. Öncelikli hedef kitlesi oyuncular olan bu metot "bedenin, sesin ve zihnin yeniden inşası" için tasarımlanmış egzersizleriyle, doğuştan sahip olunan ses kapasitesinin değerlendirilmesini hedefler. Çok sayıda bilim dalından ve Doğu öğretilerinden beslenen multidisipliner nitelikli Linklater Metodu’nun sofistike veya metaforik ifadelerle, bilimsel terminolojiyle ve oyunculuk jargonuna özgü analojilerle desteklenmiş dili, metodu yanlış veya yüzeysel göndermelere açık bırakır. Bu çalışmanın amacı, "doğal ses" başta olmak üzere, metodun temel kavram ve önermelerini “eğitimci perspektifi” ile açıklığa kavuşturmak, temel uygulamaların bugünün bilimsel verileriyle ilişkilisini analiz etmek ve bu yolla, dayandıkları düşünsel altyapıyı ve fiziksel/teknik hedefi incelemektir. Bu doğrultuda, Linklater’ın önermelerini etkileyen 20. yüzyıl ses eğitiminin eğilimlerine ve bilimsel kaynaklarına ilişkin genel bir çerçeve çizilmiş, sesi oluşturan nöro-anatomik süreç sadeleştirilerek özetlenmiş; metodun ilke ve amaçlarının somut olarak görülebildiği egzersizler seçilerek, ses üretiminin dört temel basamağına uygun başlıklar altında gruplandırılmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde, ülkemizdeki geleneksel uygulamalarla kıyaslandığında “alternatif/deneysel” olarak nitelendirilebilen metodun, çağdaş ses eğitiminin ana akım metotlardan biri olduğu ve ses eğitiminin yanı sıra oyuncunun yaratıcılığını ve özgünlüğünü geliştirmeyi de hedefleyen çok-amaçlı bir sistemle kurgulandığı önermeleri sunulmuştur.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/178889
https://doi.org/10.7816/idil
Collections
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV