• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Which category to extend to - Product or service?

Tarih
2012
Yazar
ARSLAN, FATMA MÜGE
ALTUNA, Oylum
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
As brands have become the main asset of firms, many of them try to take advantage of their well-known brands by extending into different product categories. Most previous research on brand extensions focus on extending a physical product into new physical product categories. Although it is possible to see many examples of service brand extensions, only a limited number of studies have focused on service brand extensions. The aim of this study is to investigate whether consumer evaluations vary between physical and service brand extensions of a parent service brand and which type of extensions are more successful - service or product? The study explores four parent service brands in different industries extending into both high-fit and low-fit physical product and services categories. The study adopts Aaker and Keller's (1990) model with the minor addition of perceived risk. The findings of the study show that for parent service brands extending into a service category is evaluated more favorably. In addition to the independent variables of Aaker and Keller's (1990) model, perceived risk has also showed a significant effect on evaluation of the extension.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/175162
https://doi.org/10.1057/bm.2011.45
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV