• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Usage des gestes emblématiques en didactique du FLE

Author
DENİZCİ, Can
Metadata
Show full item record
Abstract
Yabancı dil öğretiminde, öğretmenler çok çeşitli eğitsel gereçlerin kullanımına başvururlar; bu gereçler arasında, daha çok, sınıf etkinlikleri ile etkileşimlerini yönetmeye ya da öğrenci başarımlarını değerlendirmeye yönelik olarak kullanılan ve belirtke adı verilen el devinimleri de bulunur. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki özel bir ortaöğretim kurumunda A1 dil düzeyindeki Fransızca öğrenenlere ders veren üç öğretmenin görüntülü gerçek sınıf kayıtları aracılığıyla oluşturulmuş bütünceden yola çıkarak bahsi geçen devinimsel boyutun kullanımını gerçek yabancı dil dersleri bağlamında irdelemektir. Daha belirgin bir biçimde ifade edilirse, şu sorulara yanıt aranmaya çalışılmıştır: Fransızca öğretmenleri Türkiye’de yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde Fransız ekinine has hangi devinimleri sıklıkla kullanmaktadırlar? Aynı bağlam düşünüldüğünde, ekinsel boyuttan çok, eğitsel boyuta has olarak kullanımı öğretmenler tarafından kabul gören; başka bir deyişle, uzlaşımsallaşmış devinimler bulunmakta mıdır? Elde edilen verilerden yola çıkarak ilkin ekinsel kakışıma yola açabilecek iki ekinsel belirtke saptanmıştır. İkinci olarak ise öğretmenlerin, ekinsel boyutta yaygın ya da eğitsel bağlamlarda kullanımı kabul görüp uzlaşımsallaşmış üç belirtke türüne düzenli olarak başvurdukları bulgulanmıştır; bahsi geçen belirtkeler şu söz edimlerinin işlevlerini yüklenmektedir: öğrencilerin dikkatini çekme, öğrencilerin başarımlarının değerlendirilmesi ve öğrencilerin söylediği bir sözcüğün kendilerine tekrarlatılması. Anahtar sözcükler: belirtkesel devinimler, öğretmen devinimleri, yabancı dil olarak Fransızca öğretimi.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/157440
Collections
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV