• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An experimental study on effectiveness of Integrated Curriculum Model (ICM) in Social Studies education for gifted and talented learners

Date
2015
Author
ATALAY, Zehra Özlem
KAHVECİ, Nihat Gürel
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu deneysel çalışmanın amacı Bütünleştirici Eğitim Program Modeli’nin (ICM) üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler üzerindeki etkinliğini araştırmaktır. Yapılan araştırma değerlendirildiğinde; Bütünleştirici Eğitim Modeli’nin uygulanan diğer müfredat modellerine göre, üstün zekalı ve yetenekli bireylerin karakteristik özellikleri için daha uygun bir model olabileceği gözlenmiştir. MEB müfredat hedefleri ve Bütünleştirici Eğitim Program Modeli’nin önerileri temele alınarak araştırmacılar tarafından yeni bir program ünitesi tasarlanmıştır. Geliştirilen program ünitesi; üst düzey düşünme becerilerini, probleme dayalı öğrenme stratejilerini ve üstün öğrencilerin eğitimsel ihtiyaçlarını kapsamaktadır. Araştırma Türkiye’de İstanbul ilinde üstün zekalı ve yetenekli olarak seçilmiş öğrencilerin eğitim gördüğü bir devlet ilkokulunda 4. sınıf öğrencileri üzerinden yapılmıştır. Deneysel çalışmaya göre; deney grubundaki üstün zekalı ve yetenekli öğrencilere Bütünleştirici Eğitim Program Modeli temele alınarak farklılaştırılmış sosyal bilgiler öğretimi verilirken, kontrol grubundaki öğrencilere müdahale edilmemiş öğretim uygulanmıştır. Deneysel çalışma sonucunda; deney ve kontrol grupları arasında akademik başarı, yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Üstün Zekalılar Eğitimi, Müfredat ve Öğretim
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/150534
http://www.academicjournals.org/journal/ERR/article-abstract/A51F9E052099
Collections
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV