An experimental study on effectiveness of Integrated Curriculum Model (ICM) in Social Studies education for gifted and talented learners
Abstract
Bu deneysel çalışmanın amacı Bütünleştirici Eğitim Program Modeli’nin (ICM) üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler üzerindeki etkinliğini araştırmaktır. Yapılan araştırma değerlendirildiğinde; Bütünleştirici Eğitim Modeli’nin uygulanan diğer müfredat modellerine göre, üstün zekalı ve yetenekli bireylerin karakteristik özellikleri için daha uygun bir model olabileceği gözlenmiştir. MEB müfredat hedefleri ve Bütünleştirici Eğitim Program Modeli’nin önerileri temele alınarak araştırmacılar tarafından yeni bir program ünitesi tasarlanmıştır. Geliştirilen program ünitesi; üst düzey düşünme becerilerini, probleme dayalı öğrenme stratejilerini ve üstün öğrencilerin eğitimsel ihtiyaçlarını kapsamaktadır. Araştırma Türkiye’de İstanbul ilinde üstün zekalı ve yetenekli olarak seçilmiş öğrencilerin eğitim gördüğü bir devlet ilkokulunda 4. sınıf öğrencileri üzerinden yapılmıştır. Deneysel çalışmaya göre; deney grubundaki üstün zekalı ve yetenekli öğrencilere Bütünleştirici Eğitim Program Modeli temele alınarak farklılaştırılmış sosyal bilgiler öğretimi verilirken, kontrol grubundaki öğrencilere müdahale edilmemiş öğretim uygulanmıştır. Deneysel çalışma sonucunda; deney ve kontrol grupları arasında akademik başarı, yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Üstün Zekalılar Eğitimi, Müfredat ve Öğretim
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/150534http://www.academicjournals.org/journal/ERR/article-abstract/A51F9E052099
Collections
- Makale [92796]