• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metaphors for the Internet Used by Nursing Students in Turkey: A Qualitative Research

Tarih
2013
Yazar
KAYA, HÜLYA
ŞENYUVA, Emine
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin internete ilişkin algılarını metafor/lar aracılığıyla ortaya çıkarmak ve bu metaforları etkileyen bazı değişkenleri belirlemek amacı ile nitel ve nicel araştırma deseni kapsamında gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini ve örneklemini, bir hemşirelik yüksekokulu’nda 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören tüm lisans öğrencileri (575 öğrenci) oluşturdu. Araştırmada evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiş, araştırmaya katılmayı kabul eden 500 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırmada evrenin %87’sine ulaşıldı. Araştırmada veriler; öğrencilerinin sosyo-demografik özelliklerini ve internet kullanım durumlarını belirlemeye yönelik 9 sorudan oluşan Bilgi Formu ve öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarını ortaya çıkarmak amacıyla her bir öğrenciden“İnternet ………… gibidir; çünkü …………..”cümlesini tamamlaması istenerek toplandı. Veriler, nitel (içerik analizi) ve nicel (frekans,ki-kare) veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edildi. Araştırmada, öğrencilerin %25,5’inin birinci, %24,9’unun ikinci, %26,5’inin üçüncü, %23,1’inin dördüncü sınıfta öğrenim gördüğü, %85,7’sinin kız, %14,3’ünün erkek, yaş ortalamalarının %21.32±1.89 olduğu belirlendi. Öğrenciler, internet kavramına ilişkin 204 adet geçerli metafor geliştirdi. İlk üç sırada; kütüphane (n: 51, %10,2), dünya (n:32, %6,4), kitap (n:17, %3,4) metaforlarının yer aldığı belirlendi. Hemşirelik öğrencilerinin internet kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar ortak özellikleri bakımından on kavramsal kategori altında toplandı. Hemşirelik öğrencilerinin, internet kavramına ilişkin algılarında, “Bilgi kaynağı olarak internet” (133 öğrenci, 51 metafor), “Zararlı bir araç olarak internet” (109 öğrenci, 44 metafor), “Hem yararlı hem zararlı olarak internet” (74 öğrenci, 56 metafor) ve “Çok kapsamlı olarak internet” (91 öğrenci, 50 metafor) kavramsal kategorilerinin öne çıktığı görüldü. Ayrıca, kavramsal kategorilerin, hemşirelik öğrencilerinin sınıfı, mezun olduğu ortaöğretim kurumu, internet kullanıp kullanmama, interneti öncelikle kullanma amacı ve internete bağlandığı yerler açısından farklılık göstermediği saptandı (p>0,05). Sonuç olarak, öğrencilerin çoğunluğu interneti bilgi kaynağı olarak algılamakta ancak bilinçli olarak kullanılması gerektiğini belirtmektedirler. Bu sonuçlar doğrultusunda metaforlar, internete ilişkin kişisel algıları, zihinsel imgeleri ortaya çıkarmada, anlamada ve açıklamada güçlü bir araştırma aracı olarak kullanılabilir. Anahtar Kelimeler: Metafor, Algı, Zihinsel imge, İnternet, Hemşirelik öğrencisi, Hemşirelik.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/148889
http://www.ejer.com.tr/0DOWNLOAD/pdfler/eng/senyuvaeng50.pdf
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV