• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Sensitive Area In Communication Stusied : Country Brand

Date
2015
Author
BORAN, Tuğçe
Metadata
Show full item record
Abstract
Marka ve markalaşma, son yıllarda kurumların en önemli gündem maddelerinden birini oluşturmaktadır. Ülke markası kavramı ise ticari ürünlerin uluslararası pazarlanması ve turizme odaklanan ülke gelirinin artması sürecinde önem kazanmış gibi görünmektedir. Ülke markası kavramının üzerinde tartışmaların devam etmekte olduğu izlenmektedir. Bu çalışma için yapılan literatür araştırmasında; bu alanda ülkemizde yapılmış çalışma sayısının oldukça az olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, ülke ve şehir markası konusu siyasi yönü olması nedeniyle çalışılması çok boyutlu bir alandır. Ülke markaları; karar mekanizmalarının çokluğu, markanın kapsadığı alan ve marka yönetiminden etkilenen insanlar topluluğunun farklı gruplardan oluşması, tarihsel süreçler ve önyargılar, hedef kitle çeşitliliği vb. nedenlerle ticari markalar kadar kolay yönetilemez bir konumda bulunmaktadır. Bu nedenle ‘ülke markası’,‘hassas’ bir çalışma alanı olarak değerlendirilebilir. Çalışmanın özünde, ülke markasını oluşturan bileşenlerin saptanması hedeflenmektedir. Bu yönüyle araştırma, keşfedici bir nitelik taşımaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın içinde Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin ülke markası algısına ve marka olarak ifade ettikleri ülkeleri hangi değişkenlere (bileşenlere) odaklanarak marka kabul ettiklerine yönelik bir araştırmaya da yer verilmektedir.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/140183
Collections
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV