• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matematik Eğitimcilerinin Teknolojiye Bakış Açılarının ve Matematik Öğretimindeki Teknoloji İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Author
KÖSE BİBER, Sezer
BİBER, Mahir
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi matematik öğretiminde bu teknolojilerdenetkin bir şekilde yararlanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Matematik öğretim programları incelendiğinde derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımını gerektiren kazanımlara yer verilmesi de bu durumun doğal bir sonucudur. Matematik derslerinin çağın gereklerine ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygun olarak verilebilmesi için öğretmenlerin bu teknolojilerden etkin bir şekilde yararlanması gerekmektedir. Buna göre bu araştırmada, matematik öğretiminde eğitimcilerin teknolojiye bakış açılarını belirlemek ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden hangilerine, ne ölçüde gereksinim duyduklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanarak matematik öğretmen adayları, matematik öğretmenleri ve matematik eğitimcisi akademisyenlerden oluşan toplam 30 kişiyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler ortalama 25-60 dakikalık süreler içerisinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler Nvivo 11 programı kullanılarak çözümlenmiş, oluşturulan tema, alt tema ve kodlar tekrar edilme sıklıkları ve yüzdelik dilimlerine göre grafiklerle sunulmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen görüşler genel olarak değerlendirildiğinde; matematik öğretmenlerinin, öğretmen adaylarının ve akademisyenlerin derslerinde teknoloji kullanımının gerekli ve faydalı olduğunu düşündükleri, buna karşılık özellikle öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin kendilerini teknoloji kullanımı açısından yeterli görmedikleri, eğitim fakültelerinde kendilerine yeterli teknolojik bilgi ve uygulama imkanı verilmediğine inandıkları, eğitim kurumlarının mevcut koşullarının da teknoloji kullanımı açısından yeterli olmadığını düşündükleri görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitimcisi, Matematik Öğretmeni, Matematik Öğretmen Adayı
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/139387
http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte2016_v6.pdf
Collections
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV