dc.contributor.author | Turan, Merve | |
dc.contributor.author | Koç, Işıl | |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T19:09:20Z | |
dc.date.available | 2021-03-05T19:09:20Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Turan M., Koç I., "Eighth grade students’ conceptual understanding and
misconceptions of genetic concepts", BAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON, cilt.5, no.2, ss.107-121, 2018 | |
dc.identifier.issn | 2148-3485 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_cde1af7a-d490-40b6-be09-b1f463c564f9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/136221 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlama du¨zeylerini ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan iki devlet ortaokulunun sekizinci sınıfında öğrenim gören 237 öğrenci
oluşturmaktadır. Betimsel tarama modelinde yu¨ru¨tu¨len çalışmada veri toplama aracı olarak Genetik Kavramsal Anlama Testi kullanılmıştır (Lewis ve Wood-Robinson, 2000). Çalışma verilerinin istatistiksel analizi bir paket program kullanılarak yapılmıştır.
Çalışma bulgularına göre, öğrencilerin temel genetik kavramları hakkında kavram yanılgılarına sahip oldukları göru¨lmu¨ştu¨r. Çalışmanın bulgularına dayanarak bu kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kavramsal anlama, kavram yanılgıları, genetik kavramları, fen eğitimi. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.title | Eighth grade students’ conceptual understanding and
misconceptions of genetic concepts | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | BAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON | |
dc.contributor.department | , , | |
dc.identifier.volume | 5 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 107 | |
dc.identifier.endpage | 121 | |
dc.contributor.firstauthorID | 690148 | |