Show simple item record

dc.contributor.authorTuran, Merve
dc.contributor.authorKoç, Işıl
dc.date.accessioned2021-03-05T19:09:20Z
dc.date.available2021-03-05T19:09:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTuran M., Koç I., "Eighth grade students’ conceptual understanding and misconceptions of genetic concepts", BAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON, cilt.5, no.2, ss.107-121, 2018
dc.identifier.issn2148-3485
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_cde1af7a-d490-40b6-be09-b1f463c564f9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/136221
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrencilerin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlama du¨zeylerini ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan iki devlet ortaokulunun sekizinci sınıfında öğrenim gören 237 öğrenci oluşturmaktadır. Betimsel tarama modelinde yu¨ru¨tu¨len çalışmada veri toplama aracı olarak Genetik Kavramsal Anlama Testi kullanılmıştır (Lewis ve Wood-Robinson, 2000). Çalışma verilerinin istatistiksel analizi bir paket program kullanılarak yapılmıştır. Çalışma bulgularına göre, öğrencilerin temel genetik kavramları hakkında kavram yanılgılarına sahip oldukları göru¨lmu¨ştu¨r. Çalışmanın bulgularına dayanarak bu kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kavramsal anlama, kavram yanılgıları, genetik kavramları, fen eğitimi.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleEighth grade students’ conceptual understanding and misconceptions of genetic concepts
dc.typeMakale
dc.relation.journalBAŞKENT UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
dc.contributor.department, ,
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage107
dc.identifier.endpage121
dc.contributor.firstauthorID690148


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record