Eighth grade students’ conceptual understanding and misconceptions of genetic concepts
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin genetik kavramlarına ilişkin kavramsal anlama du¨zeylerini ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan iki devlet ortaokulunun sekizinci sınıfında öğrenim gören 237 öğrenci
oluşturmaktadır. Betimsel tarama modelinde yu¨ru¨tu¨len çalışmada veri toplama aracı olarak Genetik Kavramsal Anlama Testi kullanılmıştır (Lewis ve Wood-Robinson, 2000). Çalışma verilerinin istatistiksel analizi bir paket program kullanılarak yapılmıştır.
Çalışma bulgularına göre, öğrencilerin temel genetik kavramları hakkında kavram yanılgılarına sahip oldukları göru¨lmu¨ştu¨r. Çalışmanın bulgularına dayanarak bu kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kavramsal anlama, kavram yanılgıları, genetik kavramları, fen eğitimi.
Collections
- Makale [92796]