• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Bildiri
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Bildiri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Stajlarda Edindikleri Tecrübelerin Değerlendirilmesi

View/Open
cfa257c7-f19f-411f-80a5-93f238019844.pdf (602.9Kb)
Author
GÜROL, Aysun
KAYSİ, Feyzi
Metadata
Show full item record
Abstract
Meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin mesleki tecrübelerini artırmak amacıyla iki adet staj yapması beklenmektedir. Bu süreçlerde öğrencilerin öğrenim gördükleri programa yakın alanlarda toplam 60 işgünü çalışmaları talep edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin yaz dönemlerinde yapmış oldukları stajların etkinliğini belirlemek için öğrencilerin öğrenci görüşleri göz önünde bulundurularak edinilen tecrübelerin değerlendirilmesini sağlamaktır. Çalışma nitel tekniklerle yürütülmüştür. Öğrencilerden yaz döneminde yapmış oldukları stajlarda, edindikleri tecrübeleri dijital ortamdaki formun boyutlarını göz önünde bulundurarak değerlendirmeleri talep edilmiştir. Çalışmaya İstanbul ilindeki bir devlet üniversitesinin meslek yüksekokulunda öğrenim gören Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ve Elektronik Teknolojisi programındaki katılımcılar dahil edilmiştir. Toplam 299 katılımcının belirttiği ifadeler içerik analiziyle yorumlanmıştır. Elde edilen bazı sonuçlara göre; öğrencilerin alanlarıyla ilgili tecrübe edindikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin edindikleri tecrübelerin farkında oldukları ve mesleki eğitimlerine katkısının olacağını bildikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca öğrenim görülen program ve işyeri arasındaki işbirliğinin sağlanması ve başka işyerleriyle bu işbirliklerinin artmasının sağlanması, öğrencilerin beklentileri arasında yer almıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar göz önünde bulundurularak; staj süresince öğrencilerin takip edilmesi ve edinilen tecrübelerin düzeylerinin yerinde görülmesinin sağlanması önerilmektedir. Son olarak, işyerlerinde gerçekleştirilen uygulamaların, öğrenim görülen programdaki eğitim programıyla benzer veya yakın olmasının sağlanması öğrencilerin mesleki yeterliklerini attırabilir.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/134359
https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/cad17c47-8b77-424f-973c-9e35af1c2f18/file
Collections
  • Bildiri [1228]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV