University Students’ Opinions About Engineering Completion Program in Turkey
Abstract
Teknik öğretmenler sektörde çalışmaları esnasında, mühendis unvanına sahip bireylerle benzer öğrenim süreçleri geçirmelerine rağmen unvan sorunu nedeniyle çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu sorunların giderilmesi amacıyla teknik öğretmen unvanına sahip bireylerin girecekleri sınav sonrası, alacakları fark dersleri başarı ile bitirmeleri neticesinde, mühendis unvanına sahip olabilecekleri programlar açılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile yapılan bu araştırmada 2013 – 2014 akademik yılında farklı programlarda öğrenim hakkı elde eden 10 katılımcıyla, mühendislik tamamlama sınavı ve programları değerlendirilmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bazı sonuçlar, yeni bölümlerinin kendilerine yardımcı olduğunu, bazı katılımcılar ise bölümlerinin kendilerine yardımcı olmadıkları gibi dışlandıklarını hissettirdiklerini ifade etmiştir. Ayrıca çoğu katılımcı çalışmalarından dolayı dersleri takip edemediklerini ifade etmiştir. Son olarak, katılımcılar, süreçten beklenen ders sayısının fazlasıyla karşı karşıya bırakıldıklarını belirtmişlerdir.
Collections
- Bildiri [64839]