A Content Analysis on Problem Based Learning Approach
Abstract
Aktif öğrenmenin genel ilkelerini içeren ve öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini kullanabilecekleri öğrenme modellerinden birisi probleme dayalı öğrenmedir. Araştırma kapsamında PDÖ yaklaşımı ile ilgili Türkiye’de yapılan lisansüstü tezlerin ayrıntılı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini web üzerinden ulaşılan ve 2002-2013 yılları arasında yapılmış toplam 64 yüksek lisans ve doktora tezi oluşturmuştur. Tezlerin incelenebilmesi amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan bir “İçerik Analizi Şablonu” kullanılmıştır. Ulaşılan tüm tezler bilgisayar ortamında incelenmiş ve sınıflanmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda,Türkiye’de PDÖ yaklaşımı ile ilgili yapılan tez çalışmalarının konu başlıkları, çalışma grupları, kullanılan veri toplama araçları ve veri analiz yöntem ve teknikleri bakımından benzerlikler gösterdiği, bunun yanında nicel araştırma yöntemlerinin ve deneysel modellerin fazlasıyla tercih edildiği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Probleme Dayalı Öğrenme, Aktif Öğrenme, İçerik Analizi
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/122075http://www.journals.istanbul.edu.tr/iuayefd/article/view/5000069546
Collections
- Makale [92796]