• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi

Tarih
2017
Yazar
KUŞ, Gamze
MUSTAFAOĞLU, RÜSTEM
KARABÖRKLÜ ARGUT, SEZEN
ÖZDİNÇLER, ARZU
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Amaç: Her bireyin farklı şekilde öğrendiği görüşünden hareketle öğrencilerin öğ- renme stilleri konusunda bilgi sahibi olunması oldukça önemlidir. Bu araştırma İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Sağlık Yönetimi, Ebelik ve Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin öğrenme tercihlerini incelemek ve bu tercihlerin bölüm, cinsiyet ve sınıf değiş- kenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Yöntemler: Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan, toplam 306 öğrenci katıldı. Bu çalışmada internet aracılığıyla genel tarama (anket) modeli kullanıldı. Araştırma verilerinin toplanmasında VARK [Görsel (Visual), İşitsel (Aural), Okuma-yazma (Read-write), Kinestetik (Kinesthetic)] Öğrenme Tercihleri Envanteri kullanıldı. Çalışmanın sonuçları SPSS 20,0 programı ile analiz edildi. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Araştırma sonunda katılımcıların çoğunlukla “Kinestetik” stili tercih ettiği görüldü. Bununla birlikte bölüm ve sınıf düzeyi faktörleri bakımından ölçeğin hiçbir boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmadı. Cinsiyet değişkeninin ise ölçeğin sadece “Kinestetik” boyutunu anlamlı olarak etkilediği görüldü. Sonuç: Öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stilinin bilincinde olmaları- nın derse yaklaşımlarını olumlu yönde etkileyeceğini, öğrenme için harcadıkları çabayı ve zamanı azaltarak ders başarısını artıracağını düşünmekteyiz. Eğitimciler açısından ise uygun teknik ve materyallerin seçiminde yol gösterici olacağını öngörmekteyiz
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/113451
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV