Show simple item record

dc.contributor.authorKUYUMCU, FEHİME NİHAL
dc.date.accessioned2021-03-05T11:16:22Z
dc.date.available2021-03-05T11:16:22Z
dc.identifier.citationKUYUMCU F. N. , "Eğitimde Tiyatro Yöntemleriyle Medya Eleştrisi", Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü Tiyatro Araştırmaları Dergisi, cilt.26-2008, ss.39-56, 2008
dc.identifier.otherav_a7638517-3909-4116-93ef-4a561222910f
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/111901
dc.identifier.urihttp://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/13/1344/15572.pdf
dc.description.abstractEğitimde tiyatro yöntemleriyle medya eleştirisi Özet Televizyon, yazılı günlük basın, internet, cep telefonu, video, vb. medya teknolojileri çeşitli biçimlerde hayatımızda yer almaktadır. Adı geçen teknolojiler başta televizyon olmak üzere, tüketim ekonomisini destekleyen, besleyen ve bir yandan da bu ekonomi tarafından beslenen kurumlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kurumların temel hedefi, çeşitli haber, fotoğraf, yazılı-yazısız her türlü bilgiyi, görüntüyü hedef kitlesine en yoğun, çabuk, ekonomik ve cazip şekillerde ulaştırmaktır. Öte yandan bu temel hedefleri yerine getirirken, toplumun sahip olduğu tüm değerleri istediği biçimde, tüketim ekonomisinin hizmetine sunmakta bir sakınca görmemektedir. Erkek egemen söylem desteklenirken, şiddet, cinsiyet ayrımcılığı, otoriter yapıların olumlanması parıltılı görüntülere sarılarak sunuluyor. Ne yazık ki, bu durumdan en çok etkilenenler, yaşam deneyimleri görünür koşullara bağlı olan görünenin ardındaki görünmeyeni fark edemeyen çocuklardır. Günümüzün koşulları altında, kitle iletişim araçlarını yaşamımızdan tümüyle çıkaramayacağımıza göre, onların sunduklarına –dayattıklarınakarşı çocuklarda bir farkındalık oluşması, onlara görünenin ardındaki görünmeyeni göstermek, verilenlerin olumsuz etkilerine karşı biraz daha koruyucu olabilir diye düşünüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı, bu durumu göz önüne alarak İlköğretim okullarının müfredatına “Medya Okur Yazarlığı” adı altında bir ders koyduğunu biliyoruz. Biz de, çalışmamızda bu dersi destekleyici, Tiyatro ve Yaratıcı Drama’nın bazı tekniklerini kullanarak “Eğitimde Tiyatro” yöntemleriyle çocuklarda eleştirel bakışı, hedeflenen farkındalığı, hangi konularda ve nasıl gerçekleştirebileceğimizi sorguladık ve yanıtlarını gerekçeleriyle ortaya koymaya çalıştık.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.titleEğitimde Tiyatro Yöntemleriyle Medya Eleştrisi
dc.typeMakale
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü Tiyatro Araştırmaları Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller
dc.identifier.volume26-2008
dc.identifier.startpage39
dc.identifier.endpage56
dc.contributor.firstauthorID310328


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record