• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitimde Tiyatro Yöntemleriyle Medya Eleştrisi

Author
KUYUMCU, FEHİME NİHAL
Metadata
Show full item record
Abstract
Eğitimde tiyatro yöntemleriyle medya eleştirisi Özet Televizyon, yazılı günlük basın, internet, cep telefonu, video, vb. medya teknolojileri çeşitli biçimlerde hayatımızda yer almaktadır. Adı geçen teknolojiler başta televizyon olmak üzere, tüketim ekonomisini destekleyen, besleyen ve bir yandan da bu ekonomi tarafından beslenen kurumlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kurumların temel hedefi, çeşitli haber, fotoğraf, yazılı-yazısız her türlü bilgiyi, görüntüyü hedef kitlesine en yoğun, çabuk, ekonomik ve cazip şekillerde ulaştırmaktır. Öte yandan bu temel hedefleri yerine getirirken, toplumun sahip olduğu tüm değerleri istediği biçimde, tüketim ekonomisinin hizmetine sunmakta bir sakınca görmemektedir. Erkek egemen söylem desteklenirken, şiddet, cinsiyet ayrımcılığı, otoriter yapıların olumlanması parıltılı görüntülere sarılarak sunuluyor. Ne yazık ki, bu durumdan en çok etkilenenler, yaşam deneyimleri görünür koşullara bağlı olan görünenin ardındaki görünmeyeni fark edemeyen çocuklardır. Günümüzün koşulları altında, kitle iletişim araçlarını yaşamımızdan tümüyle çıkaramayacağımıza göre, onların sunduklarına –dayattıklarınakarşı çocuklarda bir farkındalık oluşması, onlara görünenin ardındaki görünmeyeni göstermek, verilenlerin olumsuz etkilerine karşı biraz daha koruyucu olabilir diye düşünüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı, bu durumu göz önüne alarak İlköğretim okullarının müfredatına “Medya Okur Yazarlığı” adı altında bir ders koyduğunu biliyoruz. Biz de, çalışmamızda bu dersi destekleyici, Tiyatro ve Yaratıcı Drama’nın bazı tekniklerini kullanarak “Eğitimde Tiyatro” yöntemleriyle çocuklarda eleştirel bakışı, hedeflenen farkındalığı, hangi konularda ve nasıl gerçekleştirebileceğimizi sorguladık ve yanıtlarını gerekçeleriyle ortaya koymaya çalıştık.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/111901
http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/13/1344/15572.pdf
Collections
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV