Çağdaş Türk Bestecilerinde Postmodern Bir Eğilim Olarak Yeniden Yerellik
Özet
ÇAĞDAŞ TÜRK BESTECİLERİNDE POSTMODERN BİR EĞİLİM OLARAK YENİDEN
YERELLİK
ÖZET
Bu makale çağdaş Türk bestecilerinin yerellikle kurduğu yeni
ilişki üzerine temellendirilmiştir. Yerellik, cumhuriyetle birlikte
Çağdaş Türk müziği için önemli bir tartışma alanı olmuştur. Sadece
tartışma alanı değil, aynı zamanda bir uygulama alanı olarak da hep
gündemde olmuştur. Son yüz yılda Avrupa ve Amerika'da yaşanan
değişimler Türkiye'nin müziğini de etkilemiş, yakın dönemde yaşanan
bir çok akım ve eğilim Çağdaş Türk müziğinde karşılık bulmuştur. Yerel
müzikler Türk bestecileri için her zaman vazgeçilmez bir kaynak
olmuştur. Besteciler genellikle halk müziğinden ritim, ezgi gibi
müzikal öğeleri almış ve bunları batı müziği kompozisyon
tenknikleriyle yeniden yorumlamışlardır. Bu süreç sırasında makamsal
müziğin özgün hali çoğunlukla yoksayılmıştır. Avrupa'da yerellik
1960'lardan bu yana postmodern eğilimlerle yeniden ele alınmıştır. Bu
değişim son dönemde Türk bestecilerini de etkilemiştir. Değişen bakış
acısıyla tekrar ele alınan yerellik, bugün çağdaş Türk bestecilerinin
elinde yeni bir söyleme kavuşmuştur.
Anahtar Kelimeler: Çağdaş Türk Bestecileri, Hasan Uçarsu,
Özkan Manav, Uğraş Durmuş, Postmodern
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/109115https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/a2feab37-e656-47b3-b4aa-6f5b8cdd61ea/file
https://doi.org/10.12739/nwsa.2015.10.2.1c0634
Koleksiyonlar
- Makale [2276]