• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contributions of Teachers' Thinking Styles to Critical Thinking Dispositions (Istanbul-Fatih Sample)

Date
2013
Author
Emir, Serap
Metadata
Show full item record
Abstract
Araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin düşünme stillerinin eleştirel düşünme eğilimlerini yordama gücünü belirlemek amaçlanmıştır. Bunun için de, düşünme stillerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile ilişkisinin olup olmadığı ve düşünme stillerinin eleştirel düşünme eğilimlerini yordayıp yordamadığı belirlenmektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Çalışma ilköğretim okullarında görev yapan 430 (202 bay, 228 bayan) öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Düşünme Stilleri Envanteri kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapmaları ve değişkenlerin ara korelasyonları hesaplanmıştır. Daha sonra öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerini düşünme stillerinin yordama gücünü belirlemek için basamaklı regresyon (stepwise regression) analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimleri ile düşünme stilleri arasında anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur. Eleştirel düşünme eğilimlerini düşünme stillerinin yordadığı tespit edilmiştir. Çalışmada, elde edilen bulgular ve doğurguları öğ- retim, öğrenme ve değerlendirme açısından tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler Bilişsel Stiller, Zihinsel Özerklik Teorisi, Düşünme Stilleri, Eleştirel Düşünme, Eleştirel Düşünme Eğilimi.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/127658
Collections
  • Makale [91033]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV