Dijital İletişimde Güncel Konular
Özet
Halkla
ilişkilerin en kısa ve etkili tanımlarından biri, “bir kuruluşun, oluşumun, inisiyatifin
veya kişinin, kararlarından ve eylemlerinden etkilenen ve kararları ve
eylemleriyle onu etkileyen paydaşlarıyla karşılıklı kabul ve anlayış temelinde
ilişki kurarak bu ilişkiyi stratejik temelde yönetmesi” olarak yapılmıştır.
Halkla ilişkiler disiplini, bu tanım noktasına gelene kadar tipik duyuru ve
tanıtım çalışmalarından belirli bir hedef doğrultusunda ve bu nedenle stratejik
temelli yönetilen bir süreç olmaya doğru evrilmiş, kuruluşlar içindeki vazgeçilmez
yerleşik konumunu da bu “strateji temelli” yönetim anlayışından almıştır. Halkla
ilişkiler bu gelişim içinde kuruluşlar içinde gittikçe daha üst yönetim
seviyelerinde temsil edilen profesyoneller tarafından ifa edilen bir meslek
haline gelmiştir. Bu gelişim çizgisi halen sürmektedir. Dijital teknolojilerin
gelişimine paralel olarak sosyal medyanın hayatımızın vazgeçilmez bir gerçeği
haline gelmesiyle halkla ilişkiler mesleği de yeni bir açılım kazanmıştır. Bu
bölüm, bu açılımı halkla ilişkiler uygulayıcılarının rolleri bağlamında masaya
yatırmaktadır. Bu
bakımdan, bölümde, ilk olarak dünyada ve Türkiye’de halkla
ilişkiler uygulayıcılarının rol tipolojileri ana unsurlarıyla incelendikten
sonra iletişim profesyonellerinin sosyal medya yönetimine dair rolleri mercek
altına alınmıştır. Daha sonra sosyal medya yönetimiyle ilgili nosyonların
profesyonel iletişime, uygulayıcı rolleri açısından nasıl ek katkılar sağladığı
ve bu katkıların literatürde kavramsallaştırılan rol tipolojileri içinde hangi
noktalara tekabül ettiği anlatılmıştır.
Koleksiyonlar
- Kitapta Bölüm [13988]