Show simple item record

dc.contributor.authorŞahin, Kemal
dc.contributor.authorÇelik, Baran
dc.contributor.authorÖzçakır, Feridun C.
dc.contributor.authorAYVAZ REİS, Zerrin
dc.contributor.authorÖZDEMİR, Şebnem
dc.contributor.authorBaktır, H. Özgür
dc.contributor.authorErkoç, M. Fatih
dc.date.accessioned2021-03-02T21:15:53Z
dc.date.available2021-03-02T21:15:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAYVAZ REİS Z., Baktır H. Ö. , Çelik B., Erkoç M. F. , Özçakır F. C. , ÖZDEMİR Ş., Şahin K., "Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma Çalışması", Journal of Research in Education and Teaching, cilt.1, sa.2, ss.42-58, 2012
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_060ed792-97f2-4b2f-a401-32642213798c
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/9941
dc.identifier.urihttp://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/05.ayvaz_reis.pdf
dc.description.abstractWeb tabanlı uzaktan eğitim son yıllarda, üniversitelerin, eğitim organizasyonlarının ve kamu ya da özel birçok kuruluşun, çeşitli (çalışan, bedensel engeli olan, bulunduğu yerde eğitim alma olanağı bulunmayan kişilere bu hizmeti vermek veya zamandan kazanmak ve maliyetleri azaltmak gibi) sebeplerle tercih ettikleri bir çözüm haline gelmiştir. Web tabanlı eğitimde, öğretim materyallerinin öğrencilere sunumu, çeşitli kurs kataloglarını yönetme, sınavlar hazırlama ve uygulama, öğrencilerin öğrenme sürecini kayıt altına alma gibi öğrenme aktivitelerinin yönetimi, raporlama işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve eğitim faaliyetlerinin sistematik ve planlı bir şekilde sürdürülebilmesi için Öğrenme Yönetim Sistemleri(ÖYS)’nden yararlanılmaktadır. Günümüzde birçok ticari ÖYS'nin yanı sıra çok sayıda açık kaynak kodlu ÖYS de bulunmaktadır. Açık kaynak kodlu ÖYS'ler; açık kaynak kodu felsefesinin gücü, esnekliği ve bu sistemleri kullanan kişilerin tercihi doğrultusunda ticari ürünlere rakip olabilmektedir. Bu çalışmada; alanyazın taraması sonucunda en sık karşılaşılan Moodle, Sakai, ATutor, Dokeos, Claroline ve OLAT ÖYS'leri, araştırmacılar tarafından geliştirilen "ÖYS Değerlendirme ve Seçim Envanteri" kullanılarak incelenmiş ve değerlendirme sonuçları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarının gerek üniversitelerin ve eğitim organizasyonlarının gerekse kamu ve özel kuruluşların ÖYS seçim ve karar verme sürecine rehberlik etmesi amaçlanmaktadır.
dc.language.isotur
dc.subjectÇOK DİSİPLİNLİ BİLİMLER
dc.subjectTemel Bilimler (SCI)
dc.subjectDoğa Bilimleri Genel
dc.subjectTemel Bilimler
dc.titleAçık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma Çalışması
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Research in Education and Teaching
dc.contributor.departmentDiğer Kurumlar , ,
dc.identifier.volume1
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage42
dc.identifier.endpage58
dc.contributor.firstauthorID318889


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record