dc.contributor.author | BÖLÜKBAŞ, FATMA | |
dc.contributor.author | Keskin, Funda | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T19:48:14Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T19:48:14Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | BÖLÜKBAŞ F., Keskin F., "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİNLERİN KÜLTÜR AKTARIMINDAKİ İŞLEVİ", TURKISH STUDIES, cilt.5, ss.221-235, 2010 | |
dc.identifier.issn | 1468-3849 | |
dc.identifier.other | av_918e126e-cdf2-4862-b0a5-631d006f6ccb | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/98191 | |
dc.identifier.uri | http://www.turkishstudies.net/Makaleler/1220497267_9B%c3%b6l%c3%bckba%c5%9f_Fatma.pdf | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, dil öğretiminin kültürler arası karşılaşma alanı olduğu düşüncesinden yola çıkılarak yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılan, aynı zamanda kültür aktarım araçlarından olan metinlerin bu süreçteki yeri ve önemi sorgulanarak sınıf içi uygulama örneklerine yer verilmiştir.
Dil, sadece kültürün önemli bir parçası değil aynı zamanda kültürün aktarıcısıdır. Bu nedenle yabancı dil öğretiminde kültürel ögelerin aktarılması dil öğrenme sürecini olumlu yönde etkiler. Bu görüşten hareketle, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Türk kültürünü içeren ögelerin ders ortamına aktarılması gerekmektedir. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.title | YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİNLERİN KÜLTÜR AKTARIMINDAKİ İŞLEVİ | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | TURKISH STUDIES | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , , | |
dc.identifier.volume | 5 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 221 | |
dc.identifier.endpage | 235 | |
dc.contributor.firstauthorID | 677769 | |