Show simple item record

dc.contributor.authorBİBER, Mahir
dc.contributor.authorBAŞER, Neş'e
dc.date.accessioned2021-03-04T19:06:54Z
dc.date.available2021-03-04T19:06:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBİBER M., BAŞER N., "Üniversite Öğrencilerine Yönelik Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği Geliştirilmesi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.33, ss.492-504, 2014
dc.identifier.issn1532-673X
dc.identifier.otherav_8e34c100-ea82-49b4-b53b-4b294f27c438
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/96087
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/omuefd/article/view/5000105526/5000098755
dc.description.abstractAraştırmada, üniversite öğrencilerinin matematikte öğrenilmiş çaresizlik düzeylerini belirlemek amacıyla bir “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği” geliştirilmesi amaçlanmıştır. “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği”, öğrenilmiş çaresizliğe özgü olan ve depresif yükleme biçimi olarak da adlandırılan içsel, değişmez ve genel yükleme boyutlarını ölçecek biçimde hazırlanmıştır. Böylece, 34 maddelik bir ölçek oluşturulmuştur. Hazırlanan ölçek 97 öğrenciye uygulanarak güvenirlik katsayısı 0,82 bulunmuştur. Ayrıca, ölçek 124 öğrenciye 4 hafta arayla iki kez uygulanarak uygulamalar arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki belirlenmiştir. Ölçeğin kapsam geçerliği için uzman görüşlerinden yararlanılmış, uyum geçerliği için ise 95 öğrenciye “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği” ile birlikte araştırmacılar tarafından geliştirilen “Matematik Kaygı Ölçeği” uygulanmıştır. Her iki ölçekten alınan puanlar arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki belirlenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği”nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleÜniversite Öğrencilerine Yönelik Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği Geliştirilmesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentDokuz Eylül Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume33
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage492
dc.identifier.endpage504
dc.contributor.firstauthorID662000


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record