dc.contributor.author | IŞIKTAŞ, Bilen | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T14:44:57Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T14:44:57Z | |
dc.identifier.citation | IŞIKTAŞ B., Şiirden doğaçlamaya güftenin nağmeyle sarmalı: Osmanlı-Türk müziğinde gazel icrası, "Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları XI
Gazelden gazele: Dünün şiirine bugünden bakışlar", Aynur H., Çakır M., Koncu H., kuru S. S., Özyıldırım A. E, Editör, Klasik Yayınları, İstanbul, ss.266-287, 2016 | |
dc.identifier.other | av_832f42be-a326-4eeb-aa51-d80c2833b471 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/89307 | |
dc.identifier.uri | http://www.klasikyayinlari.com/ | |
dc.description.abstract | Gramofonunİstanbul’a gelmesiyle birlikte başlayan ilk plak kayıtları müziğin metalaşma sürecine ivme kazandırmıştır. Bu plak kayıtları aynı zamanda Hâfız Âşir (ö. 1937), Hâfız Şaşı Osmân (1867-1935?) gibihâfızların;Ûdî Nevres Bey (1873- 1937), TanbûrîCemîlBey (1873-1916) gibisâzendelerin şöhretlerini imparatorluğun birçok yerine yaymalarına zemin hazırlamıştır. Tabii tüm bu isimler arasında ayrıcalıklı bir yere sahipolan Tanbûrî Cemîl Bey’in dinlediği ilk andan itibaren büyüsüne kapıldığıve onunla zamanzamanbazı meşklerde bulunduğu Hâfız Sami’nin (1874-1943) icraları dinleyiciler arasında geniş talep uyandırmıştır. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Klasik Yayınları | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler (AHCI) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler | |
dc.title | Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları XI
Gazelden gazele: Dünün şiirine bugünden bakışlar | |
dc.type | Kitapta Bölüm | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Devlet Konservatuvarı , Müzikoloji Bölümü | |
dc.contributor.firstauthorID | 584208 | |