dc.contributor.author | YAVUZ KIRIK, MUAZZEZ | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:57:55Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:57:55Z | |
dc.identifier.citation | YAVUZ KIRIK M., "TESTING AND EVALUATION PASSING FROM TEACHING PARADIGM TO LEARNING PARADIGM", 1st INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE SOCIOLOGY OF EDUCATION, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2012, ss.163 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_7f1609f0-c5e1-4386-a0cd-50a6df7ed0d0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/86751 | |
dc.description.abstract | ÖĞRETME PARADİGMASINDAN ÖĞRENME PARADİGMASINA GEÇİŞTE ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Muazzez Yavuz Kırık (*)
Özet
Bolonya süreci bağlamında yükseköğretimde niteliğe yönelik standardizasyon çalışmalarının değerlendirilmesi ‘Yükseköğretimde Avrupa Kalite Güvence Birliği’nin oluşturduğu Avrupa yükseköğretim alanında kalite güvence ilke ve standartlarına göre yapılmaktadır. Bolonya sürecinde belirlenen Avrupa’da yükseköğretimin niteliğine yönelik standartların sağlanması, öğretim içerik ve yöntemlerinin de bu doğrultuda dönüştürülmesini gerektirmektedir.
Niteliklerin karşılaştırılabilir, şeffaf ve gözlenebilir olmalarına ilişkin gereklilik çözümlemesi öğretim içerik ve uygulamalarının, hedef ve öğrenme çıktılarının belirlenmesi ve bunlarda ortaklık sağlanmasını ve niteliğin geçerli yöntemlerle ölçülebilir olmasını zorunlu kılmıştır. Nitelikli eğitim bağlamında öğretme paradigmasının öğrenme paradigmasına dönüşmesi, öğretim yöntemlerinin değiştirilmesini, dolayısıyla ölçme değerlendirme etkinliklerinin öğrenme etkinliğine dönüştürülmesini gerektirmektedir.
Bu çalışmanın amacı, yukarıda özetlenen nitelikli eğitimin gerekliliklerini yerine getirmeye yönelik yeniden yapılanma çalışmaları doğrultusunda üniversitelerde ölçme değerlendirme etkinliklerinin birer öğrenme etkinliğine nasıl dönüştürüleceğini örnekler üzerinden tartışmaktır. Üniversite öğrencilerine her bir bilimsel alanla ilintili tanımlanan bilgi, beceri ve yeterlilikleri kazandırmak üzere belirlenen amaç ve ölçütler doğrultusunda süreç odaklı, performansa dayalı –geçerli- ölçme değerlendirme teknik ve etkinliklerinin nasıl belirlenebileceği, uyarlanabileceği ya da oluşturulabileceği örneklerle tartışılarak çalışmanın temel amacı desteklenecektir.
Anahtar Sözcükler: Öğretme Paradigması, Öğrenme Paradigması, Ölçme Değerlendirme/Öğrenme Teknik ve Etkinlikleri
* İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi ABD
E-posta yavuzk@istanbul.edu.tr
miagor@gmail.com
Telefon 0530 288 99 81 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Temel Bilimler | |
dc.subject | Doğa Bilimleri Genel | |
dc.subject | Temel Bilimler (SCI) | |
dc.title | TESTING AND EVALUATION PASSING FROM TEACHING PARADIGM TO LEARNING PARADIGM | |
dc.type | Bildiri | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi | |
dc.contributor.firstauthorID | 431074 | |