Show simple item record

dc.contributor.authorTURAN, Merve
dc.contributor.authorKOÇ, Işıl
dc.date.accessioned2021-03-04T13:09:09Z
dc.date.available2021-03-04T13:09:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationTURAN M., KOÇ I., "Preservice teachers’ self-efficacy perception levels toward web pedagogical content knowledge", Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education, cilt.13, sa.3, ss.67-82, 2016
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_7aea0304-f221-47af-9b07-c2bbd6149c35
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/84174
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/iuhayefd/issue/26857/282455
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının Web pedagojik alan bilgisine ilişkin öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programlarına kayıtlı 60 (63.5%) kız ve 36 (38%) erkek olmak üzere toplam 96, son sınıf öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada temel veri toplama aracı olarak Lee, Tsai ve Chang (2008) tarafından geliştirilen ve Horzum (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan “Web Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının web pedagojik alan bilgisine ilişkin öz-yeterlik algı düzeylerinin kişisel bilgisayar sahibi olma, bilgisayar kullanım süresi, bilgisayar/ internet kullanım sıklığı ve öğrenim gördükleri programlara göre farklılık gösterdiği bulunmuştur.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titlePreservice teachers’ self-efficacy perception levels toward web pedagogical content knowledge
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education
dc.contributor.department, ,
dc.identifier.volume13
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage67
dc.identifier.endpage82
dc.contributor.firstauthorID690165


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record