Show simple item record

dc.contributor.authorDURAK, Yiğit
dc.contributor.authorTİRYAKİ, HASAN
dc.contributor.authorYILMAZ, Mert Yahya
dc.contributor.authorKOCAARSLAN, İLHAN
dc.contributor.authorAKGÜNDOĞDU, ABDURRAHİM
dc.contributor.authorERDOĞAN, Gökhan
dc.contributor.authorKARADENİZ, Orçun
dc.contributor.authorŞAHİN, Ufuk
dc.date.accessioned2021-03-02T20:46:10Z
dc.date.available2021-03-02T20:46:10Z
dc.identifier.citationTİRYAKİ H., AKGÜNDOĞDU A., ERDOĞAN G., KARADENİZ O., ŞAHİN U., YILMAZ M. Y. , DURAK Y., KOCAARSLAN İ., "Verimlilik Yarışları İçin Bir Elektrikli Otomobilin Gerçeklenmesi (Bir Elektromobilin Aerodinamik, Mekanik, Elektrik ve Elektronik Olarak Gerçeklenmesi)", World Electro Mobility Conference (WELMO’17), İzmir, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.43-55
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_03931724-a14d-4aae-a3b7-55de65cffdda
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/8347
dc.description.abstractElektromobil olarak kısaltılan elektrikli otomobillerin tasarımında disiplinler arası bir takım çalışmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bir elektromobil tasarımında hayati önem taşıyan kısımlar; dış kabuğun aerodinamik yapısı ile şasi, mekanik aksamlar ile kullanılan lastik ve jant, elektrik motoru ile sürücüsünün verimi, batarya paketi ile batarya yönetim sistemi, yerleşik şarj birimi ve haberleşme sistemidir. Dış kabuğun tasarımında aracın hava sürtünmesine karşı direncinin en aza indirgenmesi gerekmektedir. Mekanik aksamların tasarımında ise aracın güvenli bir şekilde yol almasını sağlamanın yanısıra bu aksamlar arasındaki sürtünmenin de en aza indirgenmesi gerekir. Kullanılan lastiğin yolla olan sürtünmesi ne kadar düşük olursa aracın verimi o derece yüksek olacaktır. Lastiklerle birlikte jantın da uygun seçilmesi gerekmektedir. Elektrik motoru ve motor sürücüsü bir bütün olarak düşünülmeli ve birim zamanda harcanan enerjinin en aza indirgenmesi için yüksek verimli olmalıdırlar. Kullanılan bataryanın ise uzun ömürlü ve verimli olması şarttır. Yerleşik şarj birimi, araç üzerinde sabit bulunan ve batarya grubunu şebekeden beslenerek şarj edebilen anahtarlamalı bir güç kaynağıdır. Araçların her yerde kolay şarj edilebilmesini ve şarj için batarya kutusunun araçtan çıkarılıp takılması gibi riskli işlemlere gerek kalmamasını sağlamaktadır. Aracın haberleşme sistemi ise hem araç içindeki elektronik kartların birbirleriyle olan ilişkileri hem de aracın uzaktan izlenebilmesi açısından çok önemlidir. Bu çalışmada tüm bu alt bileşenler göz önüne alınarak genel hatlarıyla bir elektrikli otomobilin tasarımı ve üretimi üzerinde durulacaktır.
dc.language.isoeng
dc.subjectMühendislik
dc.subjectMühendislik, Bilişim ve Teknoloji (ENG)
dc.subjectMühendislik ve Teknoloji
dc.titleVerimlilik Yarışları İçin Bir Elektrikli Otomobilin Gerçeklenmesi (Bir Elektromobilin Aerodinamik, Mekanik, Elektrik ve Elektronik Olarak Gerçeklenmesi)
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume1
dc.contributor.firstauthorID450971


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record