dc.contributor.author | CİNCİOĞLU, OĞUZ | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T12:47:28Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T12:47:28Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | CİNCİOĞLU O., "Collateral Curriculum and University Culture", SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON, cilt.1, sa.2, ss.70-81, 2011 | |
dc.identifier.issn | 2146-7455 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_790d51f6-c33b-4577-8842-f8ab9a3ba36d | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/83004 | |
dc.identifier.uri | http://www.suje.sakarya.edu.tr/index.php/suje/article/view/19 | |
dc.description.abstract | Eğitim kurumları içerisinde önemli bir yere sahip olan üniversiteler öğrencilerine sundukları eğitim programlarıyla bireylerin yetiştirilmelerinde önemli bir rol oynamaktadırlar. Bununla beraber üniversitelerin eğitimde oynadıkları rol sundukları eğitim programları ile sınırlı kalmamaktadır. Bir yükseköğretim kurumunun -diğer tüm kurumlarda olduğu üzere- kendi bünyesindeki etkinlik-etkileşim alanları içerisinde oluşturmuş olduğu yaşam kültürü bireylerin eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma; üniversitenin bir eğitim kurumu olduğu gerçeğinden hareketle bir eğitim kurumunun yaşam alanı içerisindeki her türlü etkinlik ve etkileşimin verilen eğitimin bir parçası olduğu varsayımının üniversite bağlamındaki izdüşümlerine ‘tamamlayıcı müfredat’ kavramı altında eleştirel bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışmada ilk olarak müfredat kavramına ilişkin sınıflandırmalar sunulacak; daha sonra ‘tamamlayıcı müfredat’ kavramının müfredat çeşitleri arasındaki yeri ve diğer müfredat türleri ile olan ilişkisi betimlenecektir. Özellikle ‘gizli müfredat’ kavramı ile karşılaştırılmasının ardından üniversite algısı ve tamamlayıcı müfredat arasındaki ilişki üzerine yoğunlaşılacaktır. Üniversitenin aslında bir ayna olduğu ve üniversite algısının ve karakteristik betimlenmesinin gerçekte her insanın öz-algısını ve öz-karakteristiklerini yansıttığı düşüncesiyle üniversiteler Takala ve meslektaşlarının yaklaşımı temelli olarak üç alt başlık altında gruplandırılacaktır. Çalışma her bir üniversite grubunun kendi içlerinde gösterdikleri ortak özelliklerin tartışılması ve bunun eylem-alandaki bireyi nasıl dönüştürdüğü ya da şekillendirdiğinden hareketle tamamlayıcı müfredat yoluyla oluşturulan üniversite kültürünün irdelenmesi ile sonlandırılacaktır.
Anahtar Kavramlar: Gizli Müfredat, Tamamlayıcı Müfredat, Universite Kültürü, Yönetimsel Üniversite Türleri ve Özellikleri. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.title | Collateral Curriculum and University Culture | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | |
dc.identifier.volume | 1 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 70 | |
dc.identifier.endpage | 81 | |
dc.contributor.firstauthorID | 675785 | |