dc.contributor.author | Tekdemir , Göklem | |
dc.contributor.author | Derin, Gül Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-03-02T20:41:04Z | |
dc.date.available | 2021-03-02T20:41:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Derin G. D. , Tekdemir G., "Facebook Kullanmama Tercihinin Kendini Açma Biçimi ve Etkileşim Kaygısı Bağlamında İncelenmesi.", İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, sa.45, ss.25-44, 2017 | |
dc.identifier.issn | 1302-146X | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_033f4ad3-0ded-42fa-9c6a-fb2e9f1c13d9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/8126 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikad/archive | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, çevrim içi ağlardan biri olan Facebook’u kullanmayan
bireyleri, kendini açma biçimleri ve etkileşim kaygıları bağlamında incelemektir. Dünya
genelinde en çok kullanılan çevrim içi ağlardan biri olduğunun bilinmesi, bu çalışmada
özellikle Facebook’un seçilmesi yönünde etkili olmuştur.
Araştırmada, yaşları 18 ile 37 arasında değişen, 6 üniversite mezunu, 6 üniversite
öğrencisi ve 1 lise öğrencisi toplam 13 katılımcıyla yarı yapılandırılmış derinlemesine
görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulguları tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir.
Çalışmanın bulgularına göre Facebook çevrim içi ağını kullanmayan katılımcılar,
Facebook’un mahremiyeti ihlal ettiğini ve kullananlar için bir sergileme ortamı
oluşturduğu belirtmiştir. Katılımcılar çevrim içi ağlardaki iletişimin ve ilişkilerin yapısını
samimi bulmamakta ve yüz yüze iletişime önem vermektedir. Katılımcıların kendi ilişkileri
içerisinde genelde kendilerini rahatlıkla açtıkları ve günlük hayatlarını etkileyebilecek
derecede etkileşim kaygısı deneyimlemedikleri ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın bulguları,
katılımcıların sosyal hayatlarındaki ilişkilerinden ve iletişim biçimlerinden tatmin
olmaları ve çevrim içi ağları kullanmaya eğilimli olmamaları arasındaki ilişki bağlamında
tartışılmıştır. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | General Psychology | |
dc.subject | Psychology (miscellaneous) | |
dc.subject | Social Sciences & Humanities | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Psikoloji | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Temel Bilimler (SCI) | |
dc.title | Facebook Kullanmama Tercihinin Kendini Açma Biçimi ve Etkileşim Kaygısı Bağlamında İncelenmesi. | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü , Psikoloji Bölümü | |
dc.identifier.issue | 45 | |
dc.identifier.startpage | 25 | |
dc.identifier.endpage | 44 | |
dc.contributor.firstauthorID | 2370412 | |