Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekdemir , Göklem
dc.contributor.authorDerin, Gül Deniz
dc.date.accessioned2021-03-02T20:41:04Z
dc.date.available2021-03-02T20:41:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationDerin G. D. , Tekdemir G., "Facebook Kullanmama Tercihinin Kendini Açma Biçimi ve Etkileşim Kaygısı Bağlamında İncelenmesi.", İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, sa.45, ss.25-44, 2017
dc.identifier.issn1302-146X
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_033f4ad3-0ded-42fa-9c6a-fb2e9f1c13d9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/8126
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ikad/archive
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, çevrim içi ağlardan biri olan Facebook’u kullanmayan bireyleri, kendini açma biçimleri ve etkileşim kaygıları bağlamında incelemektir. Dünya genelinde en çok kullanılan çevrim içi ağlardan biri olduğunun bilinmesi, bu çalışmada özellikle Facebook’un seçilmesi yönünde etkili olmuştur. Araştırmada, yaşları 18 ile 37 arasında değişen, 6 üniversite mezunu, 6 üniversite öğrencisi ve 1 lise öğrencisi toplam 13 katılımcıyla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulguları tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre Facebook çevrim içi ağını kullanmayan katılımcılar, Facebook’un mahremiyeti ihlal ettiğini ve kullananlar için bir sergileme ortamı oluşturduğu belirtmiştir. Katılımcılar çevrim içi ağlardaki iletişimin ve ilişkilerin yapısını samimi bulmamakta ve yüz yüze iletişime önem vermektedir. Katılımcıların kendi ilişkileri içerisinde genelde kendilerini rahatlıkla açtıkları ve günlük hayatlarını etkileyebilecek derecede etkileşim kaygısı deneyimlemedikleri ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın bulguları, katılımcıların sosyal hayatlarındaki ilişkilerinden ve iletişim biçimlerinden tatmin olmaları ve çevrim içi ağları kullanmaya eğilimli olmamaları arasındaki ilişki bağlamında tartışılmıştır.
dc.language.isotur
dc.subjectGeneral Psychology
dc.subjectPsychology (miscellaneous)
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectTemel Bilimler (SCI)
dc.titleFacebook Kullanmama Tercihinin Kendini Açma Biçimi ve Etkileşim Kaygısı Bağlamında İncelenmesi.
dc.typeMakale
dc.relation.journalİletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü , Psikoloji Bölümü
dc.identifier.issue45
dc.identifier.startpage25
dc.identifier.endpage44
dc.contributor.firstauthorID2370412


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster