Show simple item record

dc.contributor.authorYağmur, Kutlay
dc.contributor.authorDemirel, Gözde
dc.date.accessioned2021-03-04T10:46:29Z
dc.date.available2021-03-04T10:46:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationDemirel G., Yağmur K., "Uluslararası PIRLS Uygulamaları Ölçütlerine göre Türk Öğrencilerin Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi", Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.95-106, 2017
dc.identifier.issn2149-5602
dc.identifier.otherav_6edfe597-e88d-48a3-a3c6-3d0995a8615c
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/76549
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/335981
dc.description.abstractUluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi olarak adlandırılan PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) beş yılda bir 10 yaşındaki öğrencilere uygulanmaktadır. İlköğretimin dördüncü sınıflarında uygulanan okuma testi öğrencilerin farklı metin türlerine göre okuma becerilerini saptamaktadır. 2011 PIRLS uygulamasında kullanılan iki farklı türdeki metin ve soruları Türkçeye çevrilmiş ve üç okulun dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bu sorularla öğrencilerin farklı üst düzey düşünme süreçlerine ilişkin becerileri tespit edilmiştir. Öğrencilerin metinde açıkça verilmiş olan bilgiyi bulmaları, doğrudan çıkarımda bulunmaları, metinde sunulan bilgileri ve düşünceleri birleştirerek yorumda bulunmaları ve metinleri dil kullanımı ve içerik açısından değerlendirmeleri istenmiştir. Alınan sonuçlar Türkçe programındaki okuma kazanımları doğrultusunda tartışılacaktır. Anahtar sözcükler: PIRLS, okuma, üst düzey düşünme süreçleri, metin türü
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleUluslararası PIRLS Uygulamaları Ölçütlerine göre Türk Öğrencilerin Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalDil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
dc.contributor.departmentUniversiteit van Tilburg , Humanities and Digital Sciences , Language, Education and Culture
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage95
dc.identifier.endpage106
dc.contributor.firstauthorID2179459


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record