Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAKGEYİK, Tekin
dc.date.accessioned2021-03-02T20:31:48Z
dc.date.available2021-03-02T20:31:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAKGEYİK T., "The Multidimensionality of Workplace Gossip (A Study on the Perceptions of Employees about Gossip)", European Journal of Business Research, cilt.12, sa.3, ss.49-55, 2012
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_0262e595-451e-4354-a403-cf0ae2fd4b91
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/7557
dc.description.abstractİŞYERİNDE DEDİKODUNUN BOYUTLARI (ÇALIŞANLARIN DEDİKODU ALGILAMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA) 1. GİRİŞ Bu makalenin amacı, çalışanların dedikodu algılamalarının boyutlarına ilişkin olarak 2011 yılında İstanbul’da gerçekleştirilen bir araştırmanın sonuçlarını ortaya koymaktır. 2. YÖNTEM 2.1. Örneklem Araştırma 10 farklı özel işletmede çalışan tam süreli ve kısmi süreli 424 kişiyi kapsamıştır. Örneklem 18 ile 56 yaşları arasında değişen (ortalama yaş 30,4) 238’i erkek (%56.1), 186’sı (%43.9) ise, kadın çalışandı. Katılımcıların yaklaşık yarısı üniversite mezunu, %38.7’si, lise mezunuydu. Deneklerin yarısından fazlası bekâr, %47,2’si, evliydi. Katılımcıların büyük çoğunluğu (%96.7’si) tam süreli çalışan konumundaydı. 2.2. Anket Formu Araştırmada kullanılan veri toplama aracı Donald J. Sharpteen tarafından geliştirilmiş olan Gossip Questionnaire’ın (Dedikodu Anketi) bir versiyonu kullanılmıştır. Katılımcılardan sosyo-demografik sorular dışında anket formunda yer alan 48 ifadeyi 5’li bir skalada (1= “kesinlikle katılmıyorum”’dan, 5 = “kesinlikle katılıyorum”’a arasında değişen) yanıtlamaları istenmiştir. 3. SONUÇLAR Analizler, çalışanların dedikoduyu dört farklı boyutta algıladıklarını göstermiştir: (1) ahlaki tutum, (2) arkadaşlık, (3) hasmane tutum, (4) bilgiye ulaşma. İkinci olarak, işyerinde dedikodu davranışından kaçınmanın en önemli belirleyicisinin ahlaki tutum faktörü olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, veriler, kadın deneklerin erkek deneklere göre dedikodu davranışına daha eğilimli olduklarını ortaya koymuştur. Nihayet, ahlaki tutum puanı ile eğitim düzeyi arasında güçlü bir ilişki olduğu saptanmıştır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.titleThe Multidimensionality of Workplace Gossip (A Study on the Perceptions of Employees about Gossip)
dc.typeMakale
dc.relation.journalEuropean Journal of Business Research
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İktisat Fakültesi , Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri
dc.identifier.volume12
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage49
dc.identifier.endpage55
dc.contributor.firstauthorID642458


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster