Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBudak, Veli Özcan
dc.contributor.authorGülseçen, Sevinç
dc.contributor.authorKartal, Elif
dc.date.accessioned2021-03-04T08:42:22Z
dc.date.available2021-03-04T08:42:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBudak V. Ö. , Kartal E., Gülseçen S., "Site-içi Aramalar ve Apriori Algoritması Kullanılarak Web Sitesi Ziyaretçilerinin İhtiyaç Tespitine Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi", Bilişim Teknolojileri Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.211-222, 2018
dc.identifier.issn1307-9697
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_64983bf9-15c9-464e-a04e-6e61d42b790b
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/70003
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/36840/397142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17671/gazibtd.397142
dc.description.abstractBugün web siteleri, milyarlarca insan tarafından kullanılmaktadır. Bir kişinin/topluluğun/kurumun veya markanın; web sitesi aracılığı ile daha çok kişiye ulaşabilmesinde, takipçileri tarafından kabul görmesinde ve böylelikle hedeflediği başarıyı yakalayabilmesinde, site ziyaretçilerinin ihtiyaçlarının tespit edebilmesi son derece önemlidir. Tespit edilen bu ihtiyaçlar, bir web sitesinin tasarım ve içerik yönünden geliştirilmesinde kilit rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı; site-içi aramalar ve apriori algoritması kullanılarak web sitesi ziyaretçilerinin ihtiyaç tespitine yönelik bir örnek olay incelemesi sunmaktır. Bu kapsamda, veri seti olarak Kırklareli Üniversitesi web sitesinden (www.klu.edu.tr) elde edilen bir aylık web günlük dosyası kullanılmıştır. Analiz süreci, Veri Madenciliği için Çapraz Endüstri Standard Süreç Modeli (CRISP-DM: CRoss-Industry Standard Process for Data Mining) çerçevesinde ele alınmıştır. Üniversite kayıtlarıyla ilgili işlemlerin yoğun olarak gerçekleştirildiği aya yönelik yapılan analizler sonucunda; ziyaretçiler tarafından gerçekleştirilen aramalarda çoğunlukla “Yatay Geçiş”, “Kayıt Yenileme”, “Ders Programı”, “Ders Kayıtları”, “Harç” ve “Kontenjanlar” kelime/kelime gruplarının bulunduğu gözlemlenmiştir. Apriori algoritması ile gerçekleştirilen analizler sonucunda, sırasıyla “Yatay Geçiş” (1177 kez), “Harç” (889 kez) ve “Ders Programı” (600 kez) aramalarının yapılan tüm aramaların başında geldiği tespit edilmiştir. Üniversite web sitesinin daha iyi hizmet vermesine olanak tanıyacak; “Ders Programı ve Yatay Geçiş aramalarını yapan ziyaretçilerin %60’ı Harç kelimesini de aramıştır” şeklinde çeşitli birliktelik kuralları çalışmada paylaşılmıştır.
dc.language.isotur
dc.subjectMühendislik ve Teknoloji
dc.subjectBilgisayar Bilimi
dc.subjectBilgisayar Bilimleri
dc.subjectMühendislik, Bilişim ve Teknoloji (ENG)
dc.titleSite-içi Aramalar ve Apriori Algoritması Kullanılarak Web Sitesi Ziyaretçilerinin İhtiyaç Tespitine Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalBilişim Teknolojileri Dergisi
dc.contributor.departmentKırklareli Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume11
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage211
dc.identifier.endpage222
dc.contributor.firstauthorID2216016


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster