dc.contributor.author | SARIOĞLU, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2021-03-03T21:23:05Z | |
dc.date.available | 2021-03-03T21:23:05Z | |
dc.identifier.citation | SARIOĞLU K., "MUHASEBE EĞİTİMİNDE VAK'A ETÜDLERİNİN ÖNEMİ", XXXIV. TÜRKİYE MUHASEBE EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 13 - 17 Mayıs 2015, ss.153-166 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_5edecb2a-d106-412f-94dc-9db6c5bf2d11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/66303 | |
dc.description.abstract | İşletmecilik eğitiminde vak’a yöntemi, ilk kez Amerika Birleşik Devletlerinde 100 yıldan daha fazla bir süre önce uygulanmıştır. Öğrencinin, karar alıcı konumuna geçerek, çeşitli işletmecilik sorunları üzerinde gerçek ya da varsayımsal hikayeler üzerinde derinlemesine düşünmesi, kendi arasında tartışmasının sağlanması, bu yöntemin öne çıkan özellikleri olmuştur. Yöntemin diğer eğitim metodları ile birlikte ya da tek başına kullanılmasının yararları, Dünya’da farklı çalışmalarda konu edilmiştir.
Vak’a yönteminin farklı bakış açılarına göre çeşitli tanımları mevcuttur. Yöntemin en önemli aracı olan vak’alar, belirli öğrenme amaçlarına ulaşmak için türlü şekilde tasarlanabilmektedirler.
Vak’a yönteminin yararları üzerinde fikir birliğine varmış önemli eğitim kurumları ve çok sayıda eğitimci mevcut olsa da, yöntemin yaygın olarak uygulanmasının önünde engeller de mevcuttur. Söz konusu sınırlayıcı etmenlere rağmen, yöntemin yaygınlaştırılması için neler yapılması gerektiği, eğitimcinin içinde bulunduğu kültür de göz önüne alınarak cevaplandırılması gerekli bir sorundur. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.title | MUHASEBE EĞİTİMİNDE VAK'A ETÜDLERİNİN ÖNEMİ | |
dc.type | Bildiri | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , İşletme Fakültesi , İşletme | |
dc.contributor.firstauthorID | 672423 | |