Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDENİZCİ, Can
dc.date.accessioned2021-03-03T19:42:17Z
dc.date.available2021-03-03T19:42:17Z
dc.identifier.citationDENİZCİ C., "Évaluation multimodale des erreurs commises par les apprenants turcophones de FLE", Revue du Centre Européen d'Etudes Slaves, cilt.6, ss.1-11, 2017
dc.identifier.otherav_55fe9d0f-992b-4e80-af47-a64f60fd3033
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/60728
dc.identifier.urihttp://etudesslaves.edel.univ-poitiers.fr/index.php?id=1208
dc.description.abstractÖğrenenlerin kısıtlı dil yetisine sahip oldukları yabancı dil eğitimi bağlamı, öğretmenlerin, hem sözel, hem de devinimsel söylem stratejilerini barındıran aktarım edimlerini yaşama geçirmelerini gerekli kılar. Dolayısıyla, yabancı dil öğretmenlerinin üstdilsel boyuttaki sınıf etkinlikleri, öğrenci performanslarını değerlendirmeye yönelik yargıda bulunma ve düzeltme gibi evreleri de içerir. Yukarıda belirtilenlerin ışığında bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Fransızcayı A1 düzeyinde öğrenenlerin özellikle sözel performanslarını değerlendirmeye yönelik öğretmen etkinliklerini çok boyutlu bir bakışla irdelemektir. Bunun için veriler, Türkiye’deki bir ortaöğretim kurumunda ders veren üç Fransızca öğretmeninin gerçek sınıf kayıtlarına dayanan bir bütünce aracılığıyla toplanmıştır. Bütünce üzerinde gerçekleştirilen nitel çözümlemelerin ışığında elde edilen bulgular, ilk olarak, Fransızca öğrenen Türk öğrencilerin biçim-sözdizimsel, sözcüksel, anlamsal, sesbilgisel, sesbilimsel ve bürünsel boyutlarda birtakım dilsel yanlışlar yaptıklarını göstermektedir. Öte yandan, öğrencilerin yaptıkları dilsel yanlışlarla ilgili olarak öğretmenlerin çeşitli sözel değerlendirme/düzeltme stratejilerine başvurdukları görülmektedir. Aynı zamanda, yapılan çözümlemeler, öğretmenlerin sözel değerlendirme/düzeltmelerini çeşitli devinimlerle desteklediklerini de ortaya koymaktadır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleÉvaluation multimodale des erreurs commises par les apprenants turcophones de FLE
dc.typeMakale
dc.relation.journalRevue du Centre Européen d'Etudes Slaves
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
dc.identifier.volume6
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage11
dc.contributor.firstauthorID715098


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster