dc.contributor.author | DENİZCİ, Can | |
dc.date.accessioned | 2021-03-03T19:22:26Z | |
dc.date.available | 2021-03-03T19:22:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | DENİZCİ C., "Traitement des séquences descriptives en classe de FLE", HAYEF Journal of Education, cilt.14, sa.2, ss.93-112, 2017 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_542a760c-a392-4d52-ab7d-974ccf9ba588 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/59629 | |
dc.identifier.uri | https://cdn.istanbul.edu.tr/file/1CD58DF90A/B0EB1167A3F64E72845D4E12FF8B1B4B?doi=10.26650/hayef.2017.14.2.0011 | |
dc.description.abstract | Betimleme edimi ad grubu, sıfat, belgeç, sıfat işlevli yan tümce, koşuntu, ilgeç grubu, belirteç grubu ya da durum eylemi gibi kimi dilsel öğelerin yabancı dil öğrenenlere edindirilmesi bağlamında önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Jean-Michel Adam’ın metin çözümleme yöntemi olarak tasarladığı dizilimsellik kavramını bir şiire uygulayarak uygulamanın ortaya koyduğu öğretimsel belirginlikleri irdelemektir. Öncelikle, kuramsal bölümde, metinlerdeki betimsel düzenleniş ve işlemler ele alınmıştır. Ardından ise bahsi geçen dizilimsellik yöntemi bir şiire uygulanmış ve son olarak da, yöntemin yabancı dil olarak Fransızca öğretimi bağlamındaki belirginlikleri üzerinde durulmuştur.
Anahtar sözcükler: Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde Betimleme, Betimleme edimi, Metinsel Dizilimsellik, Betimsel Dizilimler | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.title | Traitement des séquences descriptives en classe de FLE | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | HAYEF Journal of Education | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | |
dc.identifier.volume | 14 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 93 | |
dc.identifier.endpage | 112 | |
dc.contributor.firstauthorID | 673368 | |