Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBORAN, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-03-03T16:01:23Z
dc.date.available2021-03-03T16:01:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBORAN T., "A Pilot Study of Country of Origin Effect on Buying Behavior of University Students", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sa.45, ss.1-10, 2013
dc.identifier.issn0002-9394
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_41f83012-98d6-4a01-bb26-57bd837bdaf6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/48089
dc.description.abstractTüketicilerin satın alma davranışları son yıllarda en çok araştırılan konuların içinde yer almaktadır. Tüketicilerin satın alma süreçlerine odaklanılarak araştırılan konulardan biri ‘orjin ülke etkisi’ kavramı olarak bilinmektedir. Gerçekleştirilen birçok araştırma, orjin ülke etkisi’nin tüketicilerin satın alma süreçlerinde ikna ve satın alma sonrasında değerlendirmeleri üzerinde etkili olduğunu aktarmaktadır. Tüketici etnosentrizmi de, orjin ülke etkisi araştırmalarında önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu bilgilerden hareketle bu araştırma; Türkiye’de üniversite öğrencilerinin (gençlerin) satın alma davranışlarında orjin ülke etkisi farkındalıklarını saptamaya yönelik gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, bir ürünün üretildiği ülkenin, gençlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Örneklem olarak, daha bilinçli bir grup olduğu düşünülen, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencileri belirlenmiştir. Örneklem, Türk gençliğinin tamamını temsil etmemektedir. Ancak araştırmanın, Türk tüketicisinin (farklı sosyal paydaş grupları bazında) Türk markaları ve yabancı markalara yönelik satın alma davranışlarına yönelik gerçekleştirilecek yeni araştırmalar için farklı bir bakış açısını ve önemli bir veri sağladığı düşünülmektedir. Orjin ülke etkisi konusunda ülkemizde yapılmış araştırma sayısının çok az olduğu bilinmektedir.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleA Pilot Study of Country of Origin Effect on Buying Behavior of University Students
dc.typeMakale
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İletişim Fakültesi , Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
dc.identifier.issue45
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage10
dc.contributor.firstauthorID437753


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster