Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBüyükyıldırım, Barış Lütfi
dc.date.accessioned2021-03-03T14:28:53Z
dc.date.available2021-03-03T14:28:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBüyükyıldırım B. L. , "Makrokosmos I: George Crumb’in Eserinde Gelişmiş Piyano Teknikleri", Konservatoryum, cilt.7, sa.2, ss.105-126, 2020
dc.identifier.otherav_39bdad3c-1691-4180-b394-17e27274a180
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/42841
dc.identifier.urihttp://iupress.istanbul.edu.tr/en/journal/cons/article/makrokosmos-i-george-crumbin-eserinde-gelismis-piyano-teknikleri
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/cons2020-0012
dc.description.abstractBu makalede, George Crumb’ın Makrokosmos I eserinde kullanılan ‘gelişmiş piyano teknikleri’ne odaklanılmakta, bu tekniğin uygulanmasıyla ilgili bestecinin yorumlarını aktararak icra esnasında dikkat edilmesi gereken noktalara ışık tutmak istenmektedir. Eserin ithaf edildiği piyanist ve icracıların yorumlarıyla birlikte, yazar tarafından eserin icrası yoluyla edinilen çeşitli edimler aktarılmaktadır. Bestecinin müziksel geçmişi; sıradışı tınılar, numeroloji, notasyon, simetrik ilişkiler üzerinden incelenirken, eserde karşımıza çıkacak olan pizzicato, telleri susturarak çalma, glissandolar, doğuşkanlar, ses tahtasında çıkan perküsif efektler, zincir, yüksük, pena, ıslık ve vokal efektler gibi alışılagelmişin dışında olan çalış teknikleri, önerilen yöntem ve materyaller aktarılmıştır. Bu konuda David Burge’nin makale, kitap, söyleşilerinden faydalanılmıştır. Eserin performans notları öncelikli kaynak olmakla birlikte, Crumb hakkında yapılan çalışmalardan derlenen bilgiler ışığında, eserin icrası sırasında oluşabilecek teknik sorunlar aktarılmaktadır. Bu aktarımları, eserin çeşitli piyanolarda ve salonlarda icrası sayesinde edinilen öznel deneyimlerle, hem nota hem de performans üzerine yapılan teknik analizler vasıtasıyla elde edilen sonuç ve öneriler oluşturmaktadır. Böylelikle eseri yorumlamak için gerekli olan gelişmiş piyano tekniklerinde icra sırasında karşılaşılabilecek performansa ilişkin sorunlara yönelik bir öngörü sunmak amaçlanmıştır. Eserin nitelikli icrası için; eserin nota ve performans notlarının beraber değerlendirilmesi, işaretlemeler, esere uygun piyano seçimi, obje ve materyal seçimlerinde önem gerektiren hususlara dikkat çekilmekte; dramatik efektlerin icrasında özen ve amplifikasyonun önemi vurgulanmaktadır.
dc.language.isotur
dc.subjectSANAT
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectMÜZİK
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSanat
dc.subjectMüzik
dc.subjectPiyano ve Arp
dc.subjectMuseology
dc.subjectMusic
dc.subjectVisual Arts and Performing Arts
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.titleMakrokosmos I: George Crumb’in Eserinde Gelişmiş Piyano Teknikleri
dc.typeMakale
dc.relation.journalKonservatoryum
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Konservatuar , Piyano
dc.identifier.volume7
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage105
dc.identifier.endpage126
dc.contributor.firstauthorID2521161


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster