Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorATASOY, İrem
dc.date.accessioned2021-03-03T13:40:22Z
dc.date.available2021-03-03T13:40:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationATASOY İ., "Dilbilimsel ve Göstergebilimsel Yaklaşımla Almanca, İtalyanca ve Türkçe Dergi Reklamlarında Çok Katmanlılık Analizi", International Journal of Language Academy (IJLA), cilt.5, sa.8, ss.316-330, 2017
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_35554274-c280-4b4d-a82a-014ac31353dc
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/40049
dc.identifier.urihttp://ijla.net/Makaleler/758210223_21%20%C4%B0rem%20ATASOY.pdf
dc.description.abstractDilbilimsel ve Göstergebilimsel Yaklaşımla Almanca, İtalyanca ve Türkçe Dergi Reklamlarında Çok Katmanlılık Analizi Günümüzde gelişen teknoloji ve bilim sayesinde, karşılaştığımız metinlerin çoğu, tek katmanlı dilsel yapılar yerine, farklı gösterge sistemlerinden dil (yazılı ve/veya sözlü), görüntü (sabit ve/veya hareketli), ses, müzik ve tipografi (sabit ve/veya hareketli) katmanlarının bir arada kullanılabildiği ve anlam üretiminde her bir katmanın farklı bir rol üstlenerek birbirini tamamladığı çok katmanlı yapılar olarak görülmektedir. Çok katmanlı metinler arasında dilbilim ve göstergebilimin en sık inceleme nesnesi yaptığı türlerden biri reklamlardır. Reklamlar dilbilim ve göstergebilim alanında, üretimi ve yayılımı kitle iletişim araçlarına bağlı olan, uygun dilsel, görsel ve hatta işitsel göstergeleri kullanarak belli bir hedef kitleyi belirli bir ürün ya da hizmeti satın alması konusunda ikna etmeyi amaçlayan çok katmanlı metinler olarak tanımlanır. Bu çalışmanın amacı Almanca, İtalyanca ve Türkçe basılı reklamları çok katmanlılık yaklaşımı kapsamında dilbilimsel ve göstergebilimsel yöntemlerle karşılaştırmalı olarak analiz etmektir. Yapılan çözümlemeden hareketle bu makalede her üç dilde hazırlanmış bu çok katmanlı metinler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar üzerinde durulacaktır. Bu araştırmada bütünce olarak 2016 yılında Almanya, İtalya ve Türkiye’de yayınlanan Cosmopolitan, Silhouette Donna ve Elele adlı aylık kadın dergilerinden alınan kozmetik sektöründe faaliyet gösteren Vichy markasına ait krem ve serum reklamları kullanılmıştır. Bütüncede yer alan bu reklamların analizinde metindilbilimsel ve göstergebilimsel çözümleme modellerinden yararlanılmıştır. Anahtar Sözcükler: dilbilim, göstergebilim, çok katmanlı metin, çok katmanlılık, reklam
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleDilbilimsel ve Göstergebilimsel Yaklaşımla Almanca, İtalyanca ve Türkçe Dergi Reklamlarında Çok Katmanlılık Analizi
dc.typeMakale
dc.relation.journalInternational Journal of Language Academy (IJLA)
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Edebiyat Fakültesi , Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue8
dc.identifier.startpage316
dc.identifier.endpage330
dc.contributor.firstauthorID471807


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster