dc.contributor.author | Bulut, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-03-03T13:14:14Z | |
dc.date.available | 2021-03-03T13:14:14Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Bulut H. İ. , "Şeyh Müfid ve İmamiyye Ekolünde Gaybet İnancının Aklîleşmesi", Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, cilt.9, sa.1, ss.175-202, 2005 | |
dc.identifier.issn | 2528-987X | |
dc.identifier.other | av_32cdf786-f9e7-4e26-a336-6c3cf81b9469 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/38459 | |
dc.identifier.uri | https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/32cdf786-f9e7-4e26-a336-6c3cf81b9469/file | |
dc.description.abstract | Büyük Gaybet döneminin başlamasıyla birlikte On İkinci İmâm’ın
doğumu, hayatı ve mehdî olarak zuhuruyla alakalı itirazlar yoğunluk
kazanmıştır. İmâmî âlimler, bu itirazlar karşısında gaybet inancını izah ve
ispat etmek üzere eserler kaleme almışlardır. Nu‘mânî ve Sadûk gibi âlimler,
söz konusu itirazların cevaplandırılmasında ahbârın yeterli olacağını
savunmuşlar ve eserlerini bu çerçevede telif etmişlerdir. Sadûk’un öğrencisi
olan Şeyh Müfîd ise, inanç konularının izahında akılcı metodu benimsemiş,
İmâmiyye kelamına aklı sokmuş ve usûlî geleneği başlatmıştır. Onun bu
özelliği en bariz şekliyle gaybet inancının izahında görülmektedir | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | İslam Mezhepleri Tarihi | |
dc.subject | İlahiyat | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | DİN | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler (AHCI) | |
dc.title | Şeyh Müfid ve İmamiyye Ekolünde Gaybet İnancının Aklîleşmesi | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | Cumhuriyet İlahiyat Dergisi | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , İlahiyat Fakültesi , Temel İslam Bilimleri Bölüm | |
dc.identifier.volume | 9 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 175 | |
dc.identifier.endpage | 202 | |
dc.contributor.firstauthorID | 2357256 | |