Show simple item record

dc.contributor.authorIŞIK, utku
dc.contributor.authorSERDAR, Emrah
dc.contributor.authorPARLAKKILIÇ, Şeniz
dc.contributor.authorDEMİREL, MEHMET
dc.date.accessioned2021-03-03T12:35:29Z
dc.date.available2021-03-03T12:35:29Z
dc.identifier.citationSERDAR E., DEMİREL M., IŞIK u., PARLAKKILIÇ Ş., "Examining the Attitudes of the College Students Based on the Way of Attending to Leisure Activities", 14. International Sport Sciences Congress, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2016, ss.715
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_2eed51ab-311c-4cd8-b77a-b9511446b964
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/36076
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, üniversitede öğrenim gören öğrencilerin aktif veya pasif olarak katıldıkları serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumlarını farklı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş olan 82 (%41,0) “Kadın” ve 118 (%51,0) “Erkek” toplam 200 üniversite öğrencisi çalışmaya gönüllü olarak takılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formuna ek olarak, öğrencilerin serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumlarını belirlemek için, Raghep ve Beard (1982) tarafından geliştirilen, Akgül ve Gürbüz (2010) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Boş Zaman Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarının belirlenmesi için yüzde (%) ve frekans (f) yöntemleri; verilerin normal dağılıma sahip olup olmadığının belirlenmesi için Shapiro Wilks normallik testi uygulanmış ve bunun neticesinde verilerin non-parametrik test koşullarına uygun olduğunun anlaşılmasından sonra anlamlı farklılıkların belirlenmesi için Mann –Whitney U ve Kruskall Wallis testleri uygulanmıştır. Yaş değişkenine göre boş zaman tutum ölçeğinin alt boyutlarında ve toplam puanlarında anlamlı farklılık rastlanmazken (p>0.05); cinsiyet değişkenine göre boş zaman tutum ölçeğinin bilişsel alt boyutunda kadın öğrenciler, erkek öğrencilere oranla daha yüksek skor elde etmişlerdir (z=-3,340; p<0.05). Sportif etkinliklere aktif olarak katılan katılımcılar, boş zaman tutum ölçeğinin bilişsel alt boyutunda pasif olarak katılan katılımcılara oranla daha yüksek puan elde etmişlerdir(z=-2,736; p<0.05). Sosyal etkinliklere aktif olarak katılan katılımcılar, pasif katılımcılara göre boş zaman tutum ölçeğinin tüm alt boyutlarında anlamlı farklılık görülmüştür (z=-3,823; -2,872; - 3,775; p<0.05). Kültürel etkinliklere ise katılım biçimleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır (p>0.05). Sonuç olarak; kadın katılımcıların serbest zaman etkinliklerine yönelik tutumlarının erkek katılımcılardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sportif ve sosyal etkinliklere aktif olarak katılım gösteren katılımcıların etkinliklere yönelik tutumları pasif katılımcılardan daha yüksek olduğu ve serbest zamana yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilemektedir. Anahtar Kelimeler : Serbest Zaman, Serbest Zaman Etkinlikleri, Serbest Zaman Katılımı, Serbest Zaman Tutumu
dc.language.isoeng
dc.titleExamining the Attitudes of the College Students Based on the Way of Attending to Leisure Activities
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentKütahya Dumlupınar Üniversitesi , ,
dc.contributor.firstauthorID391787


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record